Przejdź do treści
Flight Design C4
Źródło artykułu

Niemieckie fundusze rządowe na poprawę bezpieczeństwa GA

Niemieckie Ministerstwo Gospodarki przyznało środki na projekt badawczy, którego celem jest opracowanie modułowego, kabinowego systemu bezpieczeństwa o nazwie „SafetyBox" przeznaczonego dla lekkich samolotów.

Nowy system stworzy wokół pasażerów samolotu swego rodzaju klatkę bezpieczeństwa, odporną na zderzenia, zoptymalizowaną ergonomicznie z nowym wzornictwem i ulepszoną koncepcją ochrony przeciwpożarowej .

Koncepcja wykracza znacząco poza obecne projekty samolotów, których wymogi certyfikacyjne ograniczają się do wyników testów zderzeniowych foteli i pasów bezpieczeństwa z pominięciem badania poziomu absorpcji energii przez kadłub.

W ramach nowego programu badań, zespół projektowy „SafetyBox” zamierza zoptymalizować współdziałanie wszystkich dostępnych elementów już na wczesnym etapie projektowania samolotu. Działania te doprowadzą do stworzenia elementów modułowych, które będzie można zastosować w wielu różnych modelach samolotów.

Zespół projektowy „SafetyBox” wybrał nowy model samolotu firmy Flight Design o nazwie C4 (na zdjęciu)  jako pierwszy, w którym zastosowany będzie nowy system. Według wstępnego założenia przedstawicieli firmy, czas realizacji projektu „SafetyBox” będzie jednocześnie czasem rozwoju projektu samolotu C4.

Potwierdzeniem przydatności nowego systemu będą testy zderzeniowe kompletnego statku powietrznego w warunkach kontrolowanych  i w pełnej skali, planowane na lato 2015 rok.

Aplikacja nie ogranicza się wyłącznie do produktów i projektów lotniczych. System jest zaprojektowany jako system modułowy, a jego rozwiązania będą oferowane innym producentom samolotów.

Środki na realizację projektu zostały przyznane przez niemieckie Ministerstwo Gospodarki, a uruchomiony został z inicjatywy Northern Lightweight Design Network - sieci małych i średnich przedsiębiorstw. Obejmuje takich partnerów rozwojowych, jak Autoflug GmbH, Flight Design GmbH, Silence Aircraft GmbH, Titan Präcis Metallurgie GmbH, Uniwersytet Nauk Stosowanych w Hamburgu - Wydział Techniki Samochodowej i Lotnictwa, firmę IDS z Hamburga oraz Instytut Włókienniczy z Bremy, który jest koordynatorem całego projektu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony