Projekt GippsAero GA10 w końcowej fazie rozwoju
Australijska firma GippsAero poinformowała, iż do napędu jednosilnikowego turbośmigłowego samolotu GA10, którego projekt wszedł obecnie w końcową fazę rozwoju, wybrała 715KM silnik Rolls-Royce M250-B17F-2.
Konstrukcja dziesięciomiejscowego górnopłatu oparta jest na tłokowym modelu GA8, który obecnie jest użytkowany na całym świecie, w tym również w misjach specjalnych organizowanych przez Mission Aviation Fellowship, brytyjską organizację chrześcijańską.
Spółka GippsAero, której główna siedziba mieści się w australijskim mieście Victoria, jest własnością hinduskiej Aerospace Mahindra. Zgodnie z założeniami producenta, prototyp GA10 ma zostać oblatany do końca tego roku, a potem rozpocznie się proces jego certyfikacji. Pierwsze dostawy wartego 1,3 mln dolarów samolotu spodziewane są w 2013 r.
Docelowo producent planuje uzyskać sprzedaż w wysokości 20 egzemplarzy GA10 miesięcznie, głównie na rynkach hinduskim, europejskim i azjatyckim. GippsAero rozwija również zmodernizowaną i przeprojektowaną wersję dwusilnikowego, turbośmigłowego samolotu N24 GAF Nomad. Osiemnastomiejscowy G18 pierwszy lot ma wykonać w 2013 r., a proces jego certyfikacji ma rozpocząć się rok później.
Komentarze