Przejdź do treści
Bombardier CSeries
Źródło artykułu

Kolejne zamówienie na Bombardiera CS300

Leasingowa firma Macquarie AirFinance złożyła zamówienie na dostawę 40 samolotów Bombardier CS300. Porozumienie, o którym po raz pierwszy media informowały 18 lipca br., zakłada dostawy w latach 2017-2019 i opcję na zakup kolejnych 10 statków powietrznych tego typu.
 
Transakcja ta oznacza największe jednostkowe zamówienie na CSeries od momentu, kiedy w lutym 2010 r. amerykańskie linie Republic Airways zobowiązały się do nabycia 40 egzemplarzy CS300. Prezes Macquarie AirFinance, Stephen Cook powiedział, iż podpisana umowa wpisuje się w strategię "poszukiwania rozważnych transakcji, które mogą rozszerzyć zasięg lotniczej oferty leasingowej spółki".

Flota testowych CSeries CS100 wznowiła loty na początku września, po 100-dniowej przerwie spowodowanej awarią systemu napędowego, która następnie została skorygowana przez Pratt & Whitney. Natomiast drugi prototyp testowy FTV-2, kilka dni temu po raz pierwszy wykonał lot testując system fly-by-wire.
 
"Spodziewamy się dalszych postępów programu CSeries, jak tylko potwierdzimy nasze prognozy osiągów wyprodukowanych statków powietrznych", wyjaśniał prezes Bombardier Commecial Aircraft, Mike Arcamone. Jak podkreślał, zasadnicze znaczenie dla potencjalnych użytkowników mają osiągi i ekonomia CSeries, który według obecnych założeń będzie zużywał o ok. 20% paliwa mniej niż podobnej klasy samoloty. Uzyskane osiągi głównie są zasługą jednostek napędowych Purepower opracowywanych przez firmę Pratt&Whitney Canada.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.cseries.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony