Flaris szykuje się do startu
FLARIS wyposażony w najnowocześniejszy silnik Williams FJ33-5A o masie własnej 120kg, wytwarzający ciąg statyczny 8,2 kN, szykuje się do startu.
Na ukończeniu są prace związane z zabudową silnika na płatowcu. Obecnie trwają próby fabryczne systemu radiowonawigacyjnego G600 firmy Garmin, agregatu elektrohydraulicznego odpowiedzialnego za prawidłowe wypuszczanie podwozia w trybie pracy oraz systemu otwierania podwozia w trybie awaryjnym.
System awaryjny opracowany został w oparciu o hydroakumulator, który gromadzi niezbędną do wypuszczenia, w razie awarii układu zasadniczego, energię ciśnienia oleju. Jest on napełniany automatycznie podczas postoju na płycie lotniska przed startem samolotu zapewniając w 100% wypuszczenie podwozia nawet po zaniku prądu. Samolot został wyposażony również w nowoczesny układ hamulcowy firmy BERINGER posiadający ABS.
Pod koniec lutego specjaliści firmy Metal-Master w asyście specjalistów Williams International przeprowadzą próbny rozruch układu napędowego. Zostaną przeprowadzone testy komputera FADEC wraz z komputerami pokładowymi odpowiadającymi za współpracę podsystemów samolotu. Próbom poddany zostanie układ paliwowy oraz węzeł energetyczny.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze