Przejdź do treści
B777 należący do linii Emirates
Źródło artykułu

Zaawansowane procedury czyszczenia i dezynfekcji oraz pomiar temperatury pasażerów lecących do USA

Od 12 marca tego roku linie Emirates wprowadziły obowiązkowy pomiar temperatury ciała wszystkich pasażerów podróżujących do USA z lotniska w Dubaju. Skanery termiczne zostaną umieszczone przy bramkach do samolotów lecących do USA, począwszy od rejsu EK 231 na lotnisko Waszyngton-Dulles (IAD). Pasażerowie o podwyższonej temperaturze zostaną poddani dalszym badaniom. Oprócz tego wszyscy pasażerowie podlegają badaniu temperatury po przylocie podczas odprawy celnej.

Ponadto linie Emirates postanowiły zawiesić loty z Dubaju do Włoch – ostatni lot zostanie zrealizowany 15 marca. Przewoźnik monitoruje rozwój wydarzeń związanych z pandemią wirusa COVID-19 w ścisłej współpracy z odpowiednimi służbami.

Powyższe środki zostały podjęte w ramach odpowiedzi linii na najnowsze doniesienia w tej sprawie. Linie Emirates koordynują swoje działania z miejscowymi służbami zdrowia i organami regulacyjnymi, m.in. Urzędem ds. Zdrowia Dubaju (DHA), spełniając lub nawet przewyższając lokalne i międzynarodowe zalecenia oraz wytyczne dotyczące koronawirusa. Przewoźnik planuje stopniowo wprowadzić procedurę pomiaru temperatury na wszystkich trasach z Dubaju, aby zapewnić zdrowie i bezpieczeństwo swoich klientów podróżujących za granicę.

Pasażerowie są proszeni o przestrzeganie zalecanego czasu przybycia na lotnisko (czyli na trzy godziny przed odlotem), co umożliwi sprawną odprawę bagażową i kontrolę paszportową.

Oprócz procedury pomiaru temperatury na lotnisku linie Emirates z własnej inicjatywy podejmują nieobowiązkowe środki w celu zapewnienia bezpieczeństwa podróży, takie jak zaawansowane procedury czyszczenia i pełnej dezynfekcji ponad 248 samolotów wylatujących codziennie z Dubaju. Przewoźnik stosuje wysokiej jakości środki czyszczące, które zabijają wirusy i inne drobnoustroje oraz pokrywają powierzchnię trwałą warstwą chroniącą przed wirusami, bakteriami i grzybem. Drobiazgowy proces czyszczenia obejmuje gruntowne wytarcie wszystkich powierzchni w kabinie samolotu, jak również inne standardowe procedury, takie jak m.in. zmiana pokrowców na zagłówkach we wszystkich fotelach, wymiana materiałów do czytania czy odkurzanie.

W przypadku podejrzenia lub potwierdzenia przypadku zakażenia wirusem COVID-19 na pokładzie dowolnego samolotu linie Emirates wdrożą jeszcze dokładniejszy proces czyszczenia, m.in. usuwając parę wodną z wnętrza kabin i pokrywając wszystkie elementy tapicerowane środkiem dezynfekującym, a także wymieniając pokrowce na fotele i poduszki w obszarze objętym zakażeniem. Wymieniony zostanie także nowoczesny system cyrkulacji powietrza wykorzystujący filtry powietrza w kabinach HEPA.

Aby dodatkowo uspokoić pasażerów, przewoźnik umożliwia także zmianę terminu podróży bez dodatkowych opłat za zmianę rezerwacji czy ponowne wydanie biletu w przypadku lotów zarezerwowanych przed 31 marca tego roku. Ponadto linie rezygnują z opłat za anulowanie i zwrot biletu w przypadku rezerwacji dokonanych w okresie 7-31 marca, niezależnie od daty lotu. Więcej informacji o nowych zasadach można znaleźć na stronie  emirates.com

W odpowiedzi na rozwój wydarzeń związanych z epidemią koronawirusa na świecie linie Emirates podjęły dodatkowe działania oprócz wymogów nałożonych przez branżę i przepisy prawa, aby zadbać o zdrowie i wygodę pasażerów oraz zapewnić większe poczucie pewności i spokój przy planowaniu podróży.

Zaawansowane procedury czyszczenia i dezynfekcji

Jako środek ostrożności we wszystkich samolotach lecących z lotniska w Dubaju linie Emirates wprowadziły zaawansowane procedury czyszczenia i pełną dezynfekcję wszystkich kabin. Zgodnie z najnowszymi doniesieniami ekspertów medycznych, według których wirus COVID-19 przenosi się przede wszystkim przez dotyk, linie Emirates położyły największy nacisk na czyszczenie wszystkich powierzchni w samolotach.

Przewoźnik stosuje zalecany, przyjazny dla środowiska środek chemiczny, który zabija wirusy i inne drobnoustroje oraz pokrywa powierzchnię trwałą warstwą chroniącą przed kolejnym zakażeniem wirusami, bakteriami i grzybami.

Proces czyszczenia obejmuje gruntowne wytarcie wszystkich powierzchni – od okien, składanych stolików, ekranów w fotelach, podłokietników, siedzeń, przycisków w fotelach, paneli, otworów wentylacyjnych i schowków bagażowych w kabinie po toalety, kuchnie i strefy odpoczynku dla załogi. Oprócz tego przewoźnik przestrzega standardowych procedur takich jak m.in. zmiana pokrowców na zagłówek we wszystkich fotelach, wymiana materiałów do czytania czy odkurzanie.

Ukończenie drobiazgowego procesu czyszczenia samolotu przed kolejnym lotem w ciągu godziny wymaga pracy zespołu wyszkolonych sprzątaczy złożonego z 18 osób w przypadku Boeingów 777 i 36 osób w przypadku Airbusów A380. W ciągu doby proces ten przechodzi średnio 248 samolotów.

W przypadku podejrzenia lub potwierdzenia przypadku zakażenia wirusem COVID-19 na pokładzie dowolnego samolotu linie Emirates pójdą o krok dalej, wdrażając gruntowny proces czyszczenia i dezynfekcji zajmujący od sześciu do ośmiu godzin. Proces obejmuje usunięcie pary wodnej z wnętrza kabin i pokrycie wszystkich elementów tapicerowanych środkiem dezynfekującym oraz wymianę pokrowców na fotele i poduszek w obszarze objętym zakażeniem. Wymienione zostaną także filtry HEPA w kabinach samolotu.

Kabiny wszystkich samolotów Emirates są  wyposażone w filtry HEPA, które pozwalają oczyścić powietrze z 99,97% wirusów. Usuwają także kurz, alergeny i mikroby z powietrza obiegowego w kabinie i kokpicie, co ułatwia stworzenie bezpieczniejszego, zdrowszego i bardziej komfortowego środowiska dla pasażerów i załogi.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony