Aktualizacje: Marcowe posiedzenie Komisji PKBWL cz. III

B.dlapilota.pl

W marcu 2011 roku, odbyły się posiedzenia Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na których zajmowano się badaniem poniższych zdarzeń. Pogrubioną czcionką oznaczono uchwały i raporty końcowe komisji dotyczące zdarzeń lotnictwa ogólnego.

Uchwała 177/06
Przyziemienie z przepadnięciem szybowca SZD-51 Junior SP-3412 spowodowane niezamierzonym  przymknięciem hamulców aerodynamicznych podczas podejścia do lądowania

Uchwała 306/07
Wysłanie błędnego sygnału z czujnika położenia podwozia samolotu ATR-42/500 SP-EDC po starcie z lotniska z nieznanej przyczyny

Uchwała 434/07
Wystąpienie sygnalizacji 'Emer Bat chg fault' na pokładzie samolotu ATR-72/200 SP-LFB po starcie z lotniska

Uchwała 464/07
Samoczynne wypuszczenie podwozia samolotu PZL M-20 Mewa SP-TUB podczas lotu spowodowane awarią pompy hydraulicznej

Uchwała 506/07
Powrót na lotnisko startu samolotu ATR-72/200 SP-LFA spowodowany wadliwym wskazaniem wysokościomierza po stronie kapitana

Uchwała 92/08
Błędna sygnalizacja położenia podwozia głównego w samolocie Embraer 145 SP-LGO spowodowana usterką elektronicznego układu podwozia

Uchwała 702/08
Dwukrotne błędne wyświetlenie komunikatu otwarcia drzwi bagażowych samolotu Embraer 145 SP-LGH podczas wznoszenia

Uchwała 1043/09
Uszkodzenie jednej z opon podwozia samolotu Embraer 170 SP-LDA wskutek zablokowania koła przez nieprawidłowe działanie układu antypoślizgowego

Uchwała 99/10
Pęknięcie przedniej ogrzewanej szyby w kabinie załogi samolotu Antonov An-26B SP-FDS wskutek usterki elementu grzejnego

Uchwała 130/10
Utrata hermetyzacji kabiny po starcie samolotu Embraer 170 SP-LDC spowodowana pęknięciem uszczelki drzwi pasażerskich

Uchwała 144/10
Usterka zamykania osłony gondoli podwozia samolotu Beech Super King Air 350 SP-FNS podczas wznoszenia po starcie

Uchwała 170/10
Dwukrotne zasygnalizowanie 'no takeoff configuration' podczas kołowania samolotu Embraer 145 SP-LGG wywołane defektem przełącznika w układzie hamulca postojowego

Uchwała 302/10
Utrata ciśnienia w kole lewego podwozia samolotu Piper PA-46-350P SP-CLS po wylądowaniu wskutek nieprawidłowego montażu dętki koła

Uchwała 856/10
Brak sygnalizacji wypuszczenia podwozia w samolocie Piper PA-28T SP-GME podczas lądowania wskutek przepalenia żarówki sygnalizacyjnej

Uchwała 225/11
Pęknięcia piast kół podwozia samolotów PZL M-18B Dromader SP-ZWG i SP-ZZD stwierdzone podczas przetaczania i przeglądu samolotów
 

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus