Przejdź do treści
AF 129
Źródło artykułu

AF 129 firmy Aviacom po raz pierwszy w powietrzu

Jak poinformował Aleksander Wietrow, prezes firmy Aviacom, 13 czerwca, na lotnisku w Mielcu miał miejsce pierwszy lot samolotu AF 129. Był to oblot techniczny nadzorowany przez inżynierów spółki, którzy badali, czy założone parametry lotu pokrywają się z rzeczywistymi. W najbliższym czasie, konstrukcja będzie intensywnie testowana, tak aby wypełnić program wymagany do uzyskania certyfikatu.

Dwumiejscowy AF-129 posiada konfigurację średniopłata z dwoma belkami ogonowymi, usterzeniem motylkowym oraz pchającym śmigłem. W ergonomicznej przestrzeni pasażerskiej (o szerokości 125 cm), znajdują się dwa, wyposażone w czteropunktowe pasy bezpieczeństwa fotele. Maszyna napędzana jest silnikiem Rotax 914 UL o mocy 100KM wraz z trójłopatowym stałym śmigłem o średnicy 170 cm oraz posiada trójkołowe podwozie z kompozytową golenią podwozia głównego i kółkiem przednim sterowanym na ziemi. Dodatkowo zamontowany jest spadochronowy system ratunkowy GRS.

Konstruktorem maszyny jest Andrzej Frydrychewicz, który wcześniej pracował m.in. przy projektach PZL-130 Orlik, PZL-104 Wilga czy PZL-106 Kruk. Według specyfikacji producenta, AF 129 posiada długość 5.0 m, wysokość 1.9 m, rozpiętość 13,5 m, masę maksymalną 475,5 kg, udźwig użyteczny 240 kg, zasięg 1600 km, prędkość przelotową przy 80% mocy 216 km/h, prędkość przeciągnięcia 81 km/h, maksymalne wznoszenie 6 m/s oraz rozbieg i dobieg po 150 m. AF 129 przystosowany jest do dziennych lotów VFR w ramach kategorii UL.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony