AERO 2019 – święto general aviation

Targi AERO Friedrichshafen, fot. aero-expo.com

W dniach 10-13 kwietnia 2019 r. we Friedrichshafen w Niemczech odbędzie się kolejna edycja najważniejszego w Europie wydarzenia poświęconego General Aviation – targów AERO. Z roku na rok wystawa przyciąga coraz więcej miłośników lotnictwa, a jej organizatorzy liczą, że na tegorocznej, 27. edycji imprezy pojawi się rekordowa liczba widzów i wystawców.

Dotychczas obecność zapowiedziało już ponad 700 wystawców z ponad 40 krajów, którzy zaprezentują szeroki asortyment produktów od lekkich samolotów, przez drony do najnowocześniejszej awioniki i aplikacji dla pilotów, a to wszystko przeplatane panelami dyskusyjnymi z ekspertami, konferencjami, prezentacjami i pokazami.

Jednym z tematów przewodnich AERO będzie w tym roku Business Aviation, które odgrywa kluczową globalną rolę jako spersonalizowany środek transportu dla osób podróżujących służbowo, a także w ramach przewozów medycznych. Aktywna ogólnoświatowa flota odrzutowców dyspozycyjnych obejmuje obecnie ponad 22 tys. samolotów.


W dzisiejszych czasach kokpit nowoczesnego biznes jeta może zadziwić, a piloci znajdą tam najnowocześniejsze rozwiązania awioniczne, której jeszcze w tej formie nie występują w samolotach pasażerskich realizujących przewozy komercyjne. Podczas AERO 2019, najbardziej aktualne problemy branży zostaną omówione w czwartek, 11 kwietnia, w ramach specjalnej konferencji Business Aviation.

Kolejnym istotnym aspektem imprezy będą bezzałogowe statki powietrzne, które jednak są tylko ułamkiem całej oferty targów AERO. Co roku ogromnym zainteresowaniem cieszy się także aleja awioniki, gdzie prezentowane są najnowsze zdobycze technologiczne z tej dziedziny. Światowi liderzy tego segmentu zaprezentują najnowsze produkty i rozwiązania, a odwiedzający będą mogli nie tylko wszystkiego się o nich dowiedzieć, ale także na miejscu je przetestować. W specjalnej strefie testów będzie można także sprawdzić najnowsze modele słuchawek lotniczych.


Wszyscy uznani producenci samolotów zaprezentują szerokie spektrum oferowanych modeli, poczynając od samolotów z napędem tłokowym, aż po turbośmigłowe konstrukcje. W centrum pokazu znajdzie się kilka premier i tak, włoski Tecnam zaprezentuje model P2012 Traveller napędzany dwoma innowacyjnymi silnikami tłokowymi Lycoming iE2. Testy P2012 będą czasowo wstrzymane, aby samolot ten mógł być zaprezentowany podczas AERO.

Po raz pierwszy będzie można zobaczyć także konstrukcję, która może wyglądać jak zabytkowa z zewnątrz, ale w rzeczywistości jest zupełnie nowa. Rimowa-Junkers F13 to idealna, historycznie dokładna replika pierwszego metalowego niemieckiego samolotu pasażerskiego Junkersa. Jej prototyp przechodzi obecnie testy w locie w Szwajcarii. Ponadto będzie można zobaczyć najnowsze wersje samolotów z lat ubiegłych Cirrusa, Diamonda, Pipera, Tecnama, Beechcrafta, Pipistrela i innych producentów. Z kolei Cessna ma ogłosić plany rozwoju jednosilnikowego Denali.


Podobnie jak w przeszłości, lotnictwo ultralekkie nadal jest obszarem GA, które odczuwa największą popularność, a gama oferowanych w jego ramach statków powietrznych jest najszersza i obejmuje: szybowce, samoloty, a także wiatrakowce i po raz pierwszy ultralekkie śmigłowce. Pojawią się również nowe modele wiatrakowców, w tym jeden wyposażony w innowacyjny system napędu elektrycznego.


Godziny otwarcia

Targi będą otwarte dla zwiedzających od wtorku do piątku w godzinach od 09.00 do 18.00 i w sobotę od 09.00 do 17.00.


Ceny biletów:

Bilet 1-dniowy                                   25 EUR (kupiony on line 19 EUR)
Bilet 1-dniowy ulgowy                      17 EUR         
Bilet studencki                                   5 EUR
Bilet 2-dniowy                                   40 EUR (33 EUR)
Bilet 3-dniowy                                   55 EUR (47 EUR) 
Bilet 4-dniowy                                   66 EUR (60 EUR)
Dzieci i młodzież do 16 roku życia – bezpłatnie 
Katalog                                                 3 EUR
Miejsce parkingowe                           5 EUR   
   
Bilety są także dostępne online (LINK)


Podróż prywatnym samolotem:

Istnieje możliwość przylotu na AERO 2019 własnym samolotem, jednak konieczna jest wcześniejsza rezerwacja slotu. Szczegóły i ceny znajdują się poniżej:

Lotnisko Friedrichshafen (LINK)
Lotnisko Mengen (LINK)
Lotnisko  Leutkirch (LINK)
Lotnisko Konstanz (LINK)
Lądowisko szybowcowe Markdorf :

Lądowanie na tym lotnisku możliwe jest wyłącznie dla ultralightów i motoszybowców. Przed przylotem należy dokonać rejestracji na stronie: www.sfg-markdorf.de


Rozmieszczenie poszczególnych hal:

Hall A1 - Gliders
Hall A2 - Special Interest – Private Event
HALL - A3 Business Aviation, General Aviation, Services, Equipment
HALL- A4 General Aviation, Services, Equipment
HALL- A5 General Aviation, ENGINE AREA, Maintenance Propulsion Systems, Pilot Supplies, Pilot Competence Center PPC, MRO
HALL A6- AVIONICS AVENUE, Cockpit and Onboard Systems Simulator Area
HALL A7 - e-flight-expo, e-VTOL, AERODrones, AEROCareer
HALL B1 - UL, VLA, LSA
HALL B2 - UL, VLA, LSA
HALL B3 - UL, VLA, LSA
HALL B4 - Gyrocopters, DAeC, DULV
Hall B5 - Helicopter Hangar

STATIC DISPLAY - Business Aviation, Second hand aircraft
FOYER WEST - AERO Conference Center West, Vintage Glider, Be a Pilot
FOYER EAST - AERO Conference Center East, AEROkunst (Art Exhibition)


Szczegółowy program targów godzina po godzinie można znaleźć tutaj (LINK)

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus