AERO 2014 - niezmiennie na wysokim poziomie lotu
Kolejna, 22. edycja targów lotniczych Aero Friedrichshafen z jeszcze bardziej atrakcyjnym programem niż w poprzednich latach rozpocznie się już 9 kwietnia i potrwa przez następne trzy dni. Na odwiedzających czeka dziesięć sal wystawowych i wystawa statyczna na łącznej powierzchni 82.500 m². Aero Friedrichshafen 2014 z ponad 600 wystawcami, to specjalne wystawy poświecone awionice, silnikom, e-flight oraz cywilnym dronom. Według zapowiedzi organizatorów tegoroczna impreza skupi wystawców nowoczesnych silników lotniczych, śmigłowców i biznesowych odrzutowców lotnictwa cywilnego. W jej programie znajdą się wystawy i prezentacje najnowszych osiągnięć w dziedzinie silników, awioniki i ekologicznych źródeł energii (e-flight).
Swoją premierę na targach będzie miała prezentacja cywilnych (dronów) w ramach wystawy systemów bezzałogowych statków powietrznych. Różnorodny program licznych prezentacji i konferencji podczas tegorocznego AERO wzbogacą targi pracy w lotnictwie cywilnym (AEROCareer), które w już ubiegłym roku przyciągnęły liczną grupę młodych ludzi chcących kontynuować swoją karierę zawodową w branży lotniczej.
Dyrektor generalny projektu Klaus Wellmann i kierownik projektu Roland Bosch są pełni optymizmu. „Zauważamy wysoki popyt, każda z 10 hal wystawowych będzie wypełniona”, powiedział Roland Bosch. Tytuł tegorocznej imprezy - „Wszystko, co lata”, jest zapowiedzią tego, co znaleźć możemy podczas 3 dni targów. A znaleźć możemy właściwie wszystko, co kojarzyć się może z lotnictwem. Oferta wystawców jest kompletna i zawiera wszystkie rodzaje cywilnych statków powietrznych od szybowców przez ultralighty, jedno- i wielosilnikowe samoloty, śmigłowce i wiatrakowce, po wielosilnikowe odrzutowce.
Wystawa statyczna podczas Aero Friedrichshafen 2013
Po trudnych latach producenci sprzętu dla lotnictwa cywilnego i całe lotnictwo cywilne, z wyjątkiem ruchu rozkładowego i czarterowego są pełni optymizmu. W naturalny sposób wzrost gospodarczy w Niemczech, niektórych krajach europejskich i Stanach Zjednoczonych zanotowany w ostatnim czasie pociąga za sobą rozwój w różnych dziedzinach lotnictwa cywilnego. Wysokiego popytu należy spodziewać się również w Chinach, które mimo spowolnienia gospodarczego nadal są bardzo chłonnym i rozwijającym się rynkiem. Według organizatorów największym zainteresowaniem będą cieszyły się tanie w eksploatacji ultralighty i wiatrakowce. W 2013 roku w Niemczech były one istotnym elementem generującym popyt. Według stowarzyszenia Deutscher Aero Club e.V. - DAeC i Deutschen Ultraleichtflugverbandes - DULV, w ubiegłym roku zarejestrowano 163 lekkie samoloty, a w 2012 roku 141. W samych Niemczech obecnie jest w użytku 3839 lekkich samolotów, razem z 516 lekkimi wiatrakowcami. Dużą część tegorocznej wystawy AERO stanowić będą samoloty jedno i dwusilnikowych z silnikiem tłokowym, które wymagają posiadania licencji turystycznej i nadal stanowią trzon floty lotnictwa ogólnego.
Pokaz dronów, Aero Friedrichshafen 2013
Jak co roku duży podziw nad Jeziorem Bodeńskim w 2014 r. wzbudzać będzie zapewne lotnictwo biznesowe, którego asortyment stanowią samoloty jedno i dwusilnikowe tłokowe, turbośmigłowe i biznesowe odrzutowce.
Już po raz szósty w ramach targów we Friedrichshafen zaprezentuje się wystawa e-flight, czyli trzy razy E: „Elektryczne, Ekologiczne, Ewolucyjne”, propagująca stosowanie w lotnictwie alternatywnych źródeł energii. Jedną z największych atrakcji będzie z pewnością Volocopter z Karlsruhe. Elektryczny helikopter z osiemnastoma wirnikami, przedstawiony w formie makiety na AERO 2013. W ubiegłym roku wykonał on swój pierwszy lot, a obecnie jest w fazie testów.
Program wystawy:
- Sala A3 - Lotnictwo Ogólne (do 5,7 t ) - usługi i wyposażenie
- Hala A4 - Lotnictwo Ogólne (do 5,7 t ) - usługi , sprzęt
- Sala A5 - Lotnictwo Ogólne (do 5,7 t ) - część silnika, konserwacja, układy napędowe, wyposażenie pilota.
- Hala A6 - Aleja awioniki, kokpit i systemy pokładowe
- Sala A7 - Lotnictwo Ogólne (do 5,7 t )
- Sala B1 - UL , VLA , LSA
- Hala B2 - UL , VLA , LSA
- Hala B3 - UL , VLA , LSA
- Hala B4 - wiatrakowce , UL , VLA , LSA
- Sala B5 - Śmigłowce UAS i RPAS Expo
- Wystawa statyczna lotnictwa biznesowego
- Zachodni hol - e-flight-expo, AEROCareer
- Wschodni hol - centrum konferencyjne
Aero Friedrichshafen 2013
Pokazy specjalne:
- Strefa silnika wspierana przez „Fliegermagazin” (środa - sobota) w hali A5
- AEROCareer wspierane przez aerkurier i Flug REVUE (środa - sobota) w holu zachodnim
- Obszar testowania awioniki wspierany przez magazyn „FlugRevue” (środa - sobota) w hali A6
- Prezentacja bezzałogowych statków powietrznych - Unmanned Aircraft Systems - UAS / Remotely Piloted Aircraft System - RPAS Expo wspierana przez Deutschsprachige Arbeitsgruppe für Unbemannte Luftfahrzeuge - UAV DACH e.V. (środa - sobota) w hali B5
Samoloty używane:
Podczas wystawy oprócz nowego samolotu będzie można kupić także używany lub wystawić na sprzedaż swój statek powietrzny. Więcej informacji znaleźć można tutaj.
Miasteczko namiotowe:
Piloci i zwiedzający, którzy zdecydują się na przyjazd w ostatniej chwili za niewielką opłatą od środy do soboty będą oni mogli zamieszkać w miasteczku namiotowym AERO w hali A2. Organizatorzy zapewniają namioty, goście będą musieli zabrać ze sobą tylko śpiwory. Usługa ta podobnie jak w latach poprzednich wymaga wcześniejszej rezerwacji.
Dokładne informacje oraz możliwość rezerwacji dostępne będą od 01 marca 2014 na stronie www.aero-expo.com.
Aero Friedrichshafen 2013
Ceny biletów wstępu na Aero Friedrichshafen 2014:
Bilet jednodniowy 18.00 €
Bilet ulgowy dzień ** 15.00 €
Bilet 2 dniowy 33.00 €
AEROCareer bilet jednodniowy (studenci) 10.00 €
Dzieci do lat 14 wstęp wolny
Cena katalogowa 9,00 €
** ( Zniżka dla emerytów, osób niepełnosprawnych, grup 20 osobowych lub większych)
Bilety można zakupić także za pośrednictwem Internetu.
Podróż prywatnym samolotem
Dla AERO 2014 przylot pilotów własnymi samolotami możliwa jest jedynie zawczasu. Sloty mogą być rezerwowane on-line jak i drogą tradycyjną, ponadto w tym roku sloty mogą być rezerwowane telefonicznie przez biuro rezerwacji. Więcej informacji dostępnych będzie od połowy marca na stronie www.fly-away.de.
Lotnisko Friedrichshafen (EDNY) – (przylot wymaga wcześniejszej zgody).
Współrzędna geograficzne: 47° 40' 16" Pólnoc 009° 30' 46" Wschód
Częstotliwości radiowe:
Radio 120,07 MHz
ATIS 129.60 MHz
ELEV 1367 ft / 417 m
Wszyscy, którzy planują dotrzeć do Friedrichshafen (EDNY) prywatnym samolotem muszą dokonać wcześniejszej rezerwacji slotu. Dzięki akcji sponsoringowej magazynów o tematyce lotniczej „Aerokurier” i „Flug Revue”, każdy pilot, który przyleci na lotnisko w Friedrichshafen własnym samolotem będzie mógł skorzystać z darmowego wstępu na jeden dzień wystawy.
Lądowisko szybowcowe Markdorf
Lądowanie na tym lotnisku możliwe jest wyłącznie dla ultralightów i motoszybowców, nie wymaga uzyskania uprzedniej zgody.
Współrzędna geograficzne: 47° 42, 6 Północ, 009° 23,4 Wschód
Częstotliwości radiowe:
Radio : 123,350 MHz - Markdorf Informacja
RWY : 10/28 450 m x 30 m - pas trawiasty
ELEV 1394 ft / 425 m
Dane operacyjne mają jedynie charakter poglądowy i nie mogą być wykorzystywane do planowania i realizowania operacji lotniczych.
SFG Markdorf - Markdorf Gliding Club, we współpracy z organizatorami Aero Friedrichshafen, umożliwia lądowania samolotami ultralekkimi i motoszybowcami w Markdorf Gliderport bez konieczności wcześniejszej rezerwacji slotów. Przyloty możliwe są od środy do soboty od 9 do 12 kwietnia. Lotnisko w tych dniach będzie czynne codziennie od 8:00 do 19:00 czasu lokalnego. Odloty będą możliwe także w niedzielę, 13 kwietnia. Pomiędzy lądowiskiem Markdorf i Friedrichshafen kursować będzie w ruchu wahadłowym specjalny autobus, który przewiezie wszystkich chętnych z lotniska na teren targów i z powrotem. Na życzenie, na teren AERO będzie można dostać się także taksówkami, które kursować będą wyłącznie w ciągu dnia.
Więcej informacji dotyczących możliwości przylotów własnym samolotem znaleźć można tutaj.
Godziny otwarcia targów AERO Friedrichshafen 9-12 kwietnia 2014 roku:
środa - piątek: 9-18
sobota: 9-17
Więcej informacji dotyczących imprezy dostępnych na stronie www.aero-expo.com.
W imieniu organizatorów serdecznie zapraszamy!
Komentarze