Przejdź do treści
Boeing 787-9 Dreamliner, fot. Boeing
Źródło artykułu

Oblot trzeciego Boeinga 787-9 Dreamliner

Boeing dokonał oblotu trzeciego z samolotów 787-9 Dreamliner, a jednocześnie pierwszego wyposażonego w silniki GEnx General Electric. Trzeci z przeznaczonych do testów samolotów 787-9, noszący oznaczenia ZB021, dołączył do floty testowej mniej więcej po dwóch miesiącach od  inauguracyjnego lotu pierwszego 787-9.

Samolot o oznaczeniach ZB021 wystartował z lotniska Paine Field w Everett w stanie Waszyngton o godzinie 12:15 czasu lokalnego i wylądował po 2 godzinach i 44 minutach na lotnisku Boeing Field w Seattle. Boeing będzie wykorzystywać ten samolot do testowania działania silników oraz własności użytkowych samolotu, takich jak zachowanie w locie z niskimi prędkościami i hamowanie.

Program testowy 787-9 jest cały czas rozwijany, a flota testowa wykonuje regularne loty. Drugi z samolotów testowych przechodzi obecnie na Florydzie testy klimatyczne. Cała flota 787-9 wykonała łącznie ponad 60 lotów, spędzając w powietrzu ponad 180 godzin. Poza testami prowadzonymi na trzech dedykowanych samolotach, Boeing będzie również przeprowadzać testy na dwóch samolotach seryjnych, z których pierwszy znajduje się w fazie montażu końcowego w Everett. Rozwój 787-10 również odbywa się zgodnie z planem.

Boeing jest na dobrej drodze do dostarczenia 787-9 pierwszemu z klientów, tj. liniom Air New Zealand w połowie 2014 roku. Łącznie 26 klientów zamówiło 396 samolotów 787 -9, co stanowi około 40 procent wszystkich zamówionych 787. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony