Przejdź do treści
Druga linia montażowa Boeinga 787 Dreamliner
Źródło artykułu

Druga linia montażowa Boeinga 787 Dreamliner

Boeing zdecydował o uruchomieniu drugiej linii montażowej dla Boeinga 787 Dreamliner w południowej Kalifornii. Fabryka w North Charleston będzie pełniła funkcję zarówno finalnego montażu Dreamlinerów, jak i wsparcia testów i dostaw tych samolotów.

„Uruchomienie drugiej linii montażowej 787 w Charleston powiększy nasze moce produkcyjne, aby sprostać zapotrzebowaniom rynku na ten samolot” powiedział Jim Albaugh, prezes Boeing Commercial Airplanes i dodał, że ten krok wzmocni konkurencyjność firmy i pomoże jej w dalszym rozwoju.
Fabryka Boeing Charleston zajmie się wytwarzaniem, montażem i instalacją systemów tylnej części kadłuba 787. Firma Global Aeronautica, której 50% udziałów jest w posiadaniu Boeinga i która znajduje się po drugiej stronie ulicy, będzie odpowiedzialna za złożenie całości kadłuba Dreamlinera.

Dopóki druga linia montażowa 787 nie zostanie uruchomiona, Boeing zwiększy możliwości fabryki w Everett w stanie Waszyngton, aby zapewnić pomyślne wprowadzenie modelu 787. „Podejmujemy rozważne kroki, aby chronić interesy naszych klientów. Chcemy osiągnąć całkowitą produkcję na poziomie 10 Dreamlinerów miesięcznie” powiedział Albaugh.

Od kiedy w 2003 roku został ogłoszony program 787, 55 linii lotniczych zamówiło ok. 840 Dreamlinerów. Samoloty z rodziny 787 będą przewozić od 200 do 250 pasażerów na odległość wynoszącą ponad 15 200 km (8 200 mil morskich). Boeing 787 Dreamliner będzie samolotem bardziej wydajnym, cichym i emitującym mniej spalin niż inne samoloty, jednocześnie oferującym większy komfort pasażerom i bezpośrednie loty pomiędzy większą liczbą miast na całym świecie.

“787 dostarczy liniom lotniczym bezprecedensową ekonomikę i wydajność operacyjną. Dreamliner również zabierze pasażerów tam gdzie chcą, kiedy chcą i zrobi to bardziej komfortowo i przystępnie niż kiedykolwiek wcześniej” powiedział Albaugh i dodał: „Ten samolot pozwoli nam kontynuować tworzenie standardów lotnictwa pasażerskiego w drugim stuleciu lotów”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony