Boeing zakończył pierwszą serię szkoleń dotyczących Dreamlinera
Pierwsza seria szkoleń dotyczących utrzymania Boeinga 787 Dreamliner została pomyślnie zakończona. W szkoleniu uczestniczyło 10 mechaników z All Nippon Airways (ANA) i dwóch pracowników Japońskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (JCAB).
Mechanicy, którzy ukończyli szkolenie są pierwszymi spośród 150 pracowników ANA, jakich Boeing przeszkoli w ciągu najbliższych siedmiu miesięcy. Mechanicy spędzili ponad 30 dni ucząc się jak obsługiwać najbardziej zaawansowany odrzutowiec pasażerski na świecie. Szkolenie składa się z 20 dni przygotowania teoretycznego, dwóch dni dotyczących prac silnika i poruszania się po pasie startowym (taxi testing), pięciu dni zajęć praktycznych oraz pięciu dni wykrywania i usuwania ewentualnych usterek. Na zakończenie mechanicy wzięli udział w egzaminie m.in. w symulatorze lotów.
Dodatkowo, by wesprzeć nowego Dreamlinera, Boeing Commercial Airplanes stworzył internetową aplikację szkoleniową, która posiada rozbudowane możliwości symulacji warunków panujących na prawdziwym lotnisku. „Szkolenie i trenowanie naszych mechaników jest kluczowe dla terminów dostarczenia samolotów” – stwierdził Michihinde Kono, wiceprezes ANA i dodał: „To bardzo istotne wydarzenie dla zespołu ANA, jesteśmy zadowoleni widząc postęp w rozwoju programów szkoleniowych.”
Głównym celem programu jest umiejętne symulowanie sytuacji, które mogą się zdarzyć w prawdziwej pracy mechanika. „Dzięki użyciu osobistych tabletów, elementów interaktywnych, symulacji i obrazów 3D sprawiamy, że szkolenia są dużo bardziej praktyczne” – powiedziała Sherry Carbary, wiceprezes Boeing Training & Flight Services. „Celem naszego zespołu jest dostarczenie klientom narzędzi, których potrzebują by efektywnie wykonywać swoją pracę” – dodała Carbary.
Do Boeinga 787 Dreamliner dołączone są programy komputerowe i bazy danych, które zastąpią opasłe księgi dokumentów. Dzięki intuicyjnym rozwiązaniom nawigacja
w nowych programach jest uproszczona i pozwala w mgnieniu oka znaleźć informacje, które są potrzebne. „To kolejny krok w stronę usprawniania i unowocześniania serwisu. Naszym celem jest by serwis był dla klientów miłym doświadczeniem” – powiedział Mike Fleming, dyrektor 787 Services and Support, Boeing Commercial Airplanes.
Dreamliner to najszybciej sprzedający się samolot pasażerski w historii – od premiery w kwietniu 2004 zamówiono już 866 sztuk. Pierwsze Dreamlinery zostaną dostarczone w czwartym kwartale 2010 roku.
Komentarze