Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy udany lot śmigłowca Bell 525 Relentless

Pierwszy na świecie cywilny śmigłowiec z systemem „fly-by-wire” osiąga wyczekiwany z niecierpliwością kolejny znaczący etap.

Bell Helicopter, a Textron Inc. (NYSE: TXT) ogłosił wykonanie pierwszego, zakończonego sukcesem, lotu śmigłowca Bell 525 Relentless. Dziewiczy lot śmigłowca klasy super-medium odbył się w ośrodku montażowym firmy w Amarillo w Texasie.

„Bell 525 zaprezentowany został po raz pierwszy na Heli-Expo 2012 i dumni jesteśmy z osiągnięcia tego  ważnego etapu. Pieczołowicie zrealizowaliśmy harmonogram etapów projektowania, rozwoju konstrukcji, budowy oraz testów śmigłowca i oczekujemy na następną fazę jego prób w locie w ramach procesu certyfikacji” – powiedział Marek Hasik, wiceprezydent ds programów komercyjnych Bell Helicopter. „Rynek wyczekuje transformacyjnych możliwości modelu Bell 525 i nadal obserwujemy rosnący popyt na ten śmigłowiec ze strony klientów na całym świecie.”

Bell 525 zaprojektowany został przy udziale grupy doradczej, tworzonej przez naszych klientów, jako śmigłowiec mający sprostać przyszłym wymaganiom bezpieczeństwa, masy użytecznej oraz zasięgu, komfortu i konfiguracji kabiny pasażerskiej oraz niezawodności. Jedną z unikalnych właściwości śmigłowca Bell 525 jest jego zdolność do wykonywania startów i lądowań w Kategorii A do i z lądowiska. Nawet w przypadku awarii jednego z silników Bell 525 posiada  moc wystarczającą dla zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów  podczas startu z jednym silnikiem pracującym. Bell 525 zaprojektowany został tak, aby zapewnić użytkownikom  niezrównaną orientację przestrzenną oraz możliwość wykonywania szerokiego zakresu zadań w trudnych warunkach pogodowych.

„Śmigłowiec spisał się dziś znakomicie” – powiedział Troy Caudill, pilot doświadczalny Bell Helicopter – „jestem podekscytowany faktem, że uczestniczę w procesie wdrażania tego zaawansowanego śmigłowca  oraz pomagam w definiowaniu przyszłości lotnictwa śmigłowcowego.

„Pierwszy lot próbny rozpoczął się od próby kołowania oraz manewrów, następnie śmigłowiec przeszedł do fazy wstępnego zawisu, wykonując różne manewry w zawisie,  w dalszym ciągu sprawdzone zostały jego własności pilotażowe przy podmuchach wiatru do 20 węzłów” – dodał Jeff Greenwood, pilot doświadczalny Bell Helicopter.

Bell 525 jest pierwszym na świecie śmigłowcem cywilnym z systemem „fly-by-wire”, zaprojektowanym do wykonywania bezpiecznych operacji w trudnych środowiskach ze zredukowanym obciążeniem pilota. Śmigłowiec wyposażony jest w pierwszy całkowicie zintegrowany dotykowy zestaw awioniki zaprojektowany dla śmigłowców, Garmin 5000H. Najlepsze w swojej klasie masa płatna, kabina, pojemność luku bagażowego oraz komfort lotu stanowią uzupełnienie technologicznego zaawansowania śmigłowca.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony