Przejdź do treści
Incydent w San Francisco
Źródło artykułu

NTSB publikuje kolejne nagranie z incydentu Air Canada w San Francisco

Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) opublikowała kolejne nagranie i dokumenty dotyczące incydentu z A320 linii Air Canada, który 7 lipca 2017 r. omal nie wylądował na zatłoczonej drodze kołowania lotniska San Francisco (SFO). Na nowym nagraniu można obejrzeć podejście A320 do drogi kołowania na której stały cztery samoloty oczekujące na start i jego odejście na następny krąg. Dodatkowo zostało opublikowane ponad 500 stron raportów, wywiadów, dokumentów oraz danych dotyczących tego incydentu.

Według NTSB, A320 otrzymał zezwolenie na lądowanie na pasie startowym 28R lotniska w San Francisco (SFO), ale zamiast tego rozpoczął podejście do równoległej drogi kołowania C, gdzie oczekiwały na start cztery inne pełne pasażerów samoloty.

Z dotychczasowego dochodzenia wynika, iż kapitan samolotu Air Canada pomylił światła drogi startowej 28R ze światłami pasa 28L oraz światła 28L ze światłami drogi kołowania C. Droga startowa 28L była zamknięta w momencie wypadku, a jej światła wyłączone. Zgodnie z danymi rejestratora lotu, odejście na drugi krąg zostało zainicjowane na wysokości 84 stóp AGL, ale samolot rozpoczął wznoszenie dopiero 59 stóp AGL. Kapitan rejsu był bardzo doświadczony i miał około 20 tys. godzin nalotu, z których ponad 4,5 tys. wykonał na A320. Opublikowane dokumenty zawierają jedynie informacje zebrane przez śledczych, a pełną analizę, zalecenia i prawdopodobną przyczynę incydentu, NTSB opublikuje w późniejszym czasie.

Dokumentacja NTSB dotycząca tego incydentu dostępna jest tutaj (LINK)


Czytaj również:
A320 Air Canada omal nie wylądował na zatłoczonej drodze kołowania
Zmiany na lotnisku w San Francisco po incydencie z Air Canada 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony