Gulfstream zakłada do końca roku produkcję 12 egzemplarzy G650
Prezes koncernu General Dynamics, Jay Johnson powiedział, iż spółka zależna Gulfstream Aerospace zanotowała postępy odnośnie wszystkich aspektów certyfikacji nielatających obecnie odrzutowców biznesowych typu G650. Jednocześnie informuje, iż Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) kontynuuje dochodzenie w sprawie katastrofy testowego samolotu G650, która miała miejsce 2 kwietnia w Roswell, w stanie Nowy Meksyk.
NTSB w pierwotnym sprawozdaniu stwierdziła, iż maszyna, która uległa wypadkowi wykonywała start z symulacją awarii silnika, co miało na celu ustalenie minimalnych ustawień klap dla takiej sytuacji. Końcowy raport Rady pojawi się po około 12-18 miesiącach. Johnson powiedział, że firma ściśle współpracuje z FAA i NTSB w celu określenia, kiedy będzie mogła wznowić loty testowe. Gulfstream spodziewał się, że statek powietrzny zostanie certyfikowany jeszcze w tym roku.
"Powiedziałem kiedyś, że do końca roku będzie gotowych tuzin G650 i nadal twierdzę, że możemy to zrobić”, powiedział Johnson. Gulfstream zanotował dobre wyniki w pierwszym kwartale 2011 r., kiedy uzyskał przychody w wysokości 1,4 mld dolarów. Zainteresowanie nowymi samolotami generowane jest przede wszystkim przez kontrahentów z regionów Azji i Pacyfiku, w tym z Chin, skąd napłynęły zamówienia na pięć dużych odrzutowców biznesowych.
Komentarze