Firma Zenair zaprezentowała model CH-750 Cruzer
Jednym z niewielu nowych projektów, które zostały zaprezentowane podczas targów lotniczych Sun 'n Fun w Lakeland na Florydzie, był CH-750 Cruzer firmy Zenair. Według zapewnień producenta, samolot pomimo podobieństwa do poprzednich modeli tej marki został zaprojektowany do wykonywania innych zadań.
W odróżnieniu od modeli CH-701 i CH-750, których główną zaletą jest możliwość wykorzystywania krótkich pasów startowych, CH-750 Cruzer jest przeznaczony do operowania z tradycyjnych lotnisk i jest przystosowany do wykonywania długich lotów. "Ten projekt został zoptymalizowany do wykonywania dłuższych operacji i korzystania z typowych lotnisk, przy zachowaniu popularnych właściwości STOL modelu CH-750", powiedział rzecznik Zenair, Sebastien Heintz. Wcześniej, celem podkreślenia możliwości samolotu, Heintz wykonał nim przelot o długości ponad 1800 km z fabryki w Meksyku na targi Sun’n Fun.
Konstrukcja ta wyposażona została w nowe skrzydła i ogon oraz nowe sportowe owiewki na koła. Jej napęd zapewnia posiadający 130 KM i wtrysk paliwa silnik UL350is. Maksymalna masa startowa samolotu to 599 kg, a udźwig użyteczny 245 kg. Chociaż silnik UL jest oferowany w standardzie, to dzięki rozwiązaniom skopiowanych z modeli CH-650 i CH-750 jest możliwe montowanie w nowym samolocie praktycznie każdego popularnego silnika o mocy do 100 KM. Według przedstawiciela Zenair, osoby z podstawowymi umiejętnościami i narzędziami mogą złożyć jego kadłub samolotu w ciągu 400 godzin.
Komentarze