FAA zatwierdza nowe opcje dla odrzutowca Eclipse 550
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) przyznała firmie Eclipse Aerospace uzupełniający certyfikat typu (STC) na zastosowanie w odrzutowcu biznesowym Eclipse 550 auto przepustnic oraz systemu Anty-Skid.
Auto-przepustnice zostały opracowane we współpracy z Innovative Solutions & Support i dzięki nim autopilot może automatycznie dostosować moc silnika do bieżących potrzeb oraz zredukować obciążenie pracą pilota. Z kolei system Anty-Skid umożliwia zatrzymanie samolotu lądującego ze standardową prędkością po dobiegu o długości ok. 210 m (700 stóp).
"Rozwój i certyfikacja nowych technologii jest wynikiem wielkiego wysiłku zespołów Eclipse, Innovative Solutions & Support, Advent Aerospace oraz FAA", powiedział Cary Winter, wiceprezes ds. produkcji w Eclipse. "Rozwój tych nowych technologii jest przykładem naszego zaangażowania w budowę najbezpieczniejszych i najprostszych w obsłudze, odrzutowców na świecie”, dodał. Eclipse 550 to zupełnie nowa, fabrycznie zbudowana wersja odrzutowca Eclipse 500, która w produkcji pozostaje od ubiegłego roku.
Model Eclipse 550, podobnie jak jego poprzednik będzie w stanie osiągać prędkości dochodzące do prawie 700 km/h i wykonywać loty na FL410. Według specyfikacji producenta, maszyna będzie spalała ok. 220 litrów paliwa na godzinę lotu i będzie posiadała taki sam zasięg lotów IFR 2400 km (z dodatkową 45 minutową rezerwą paliwa) jako model 500.
Komentarze