USA: Ruszają centra instalacji spadochronowych systemów BRS
Firma BRS Aerospace uruchomiła na terenie Stanów Zjednoczonych sieć lokalizacji, w których możliwa jest instalacja spadochronowych systemów ratunkowych dla samolotów Cessna 172 i 182.
- Centra montażowe są w pełni wyposażone w niezbędny sprzęt i wykwalifikowanych pracowników, dzięki czemu możliwa jest szybka instalacja naszego system ratunkowego w dogodnym miejscu dla naszych klientów. BRS daje wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno dla starszych jak i nowych modeli. Tylko ten system posiada certyfikat FAA/EASA dla Cessny 172/182 – powiedział szef BRS Aerospace, Enrique Dillon.
Zestaw BRS dla Cessny 182 Skylane kosztuje około 17,500 dolarów i 15,500 dolarów za wersję przeznaczoną dla Cessny 172. System BRS jest certyfikowany dla modeli 182 wyprodukowanych po 1964 roku i 172 wyprodukowanych po 1966 roku.
Czym jest Ballistic Recovery Systems?
To ratunkowy system spadochronowy, którego zadaniem jest ocalenie samolotu i załogi w sytuacji krytycznej. Montowany jest zwykle w specjalnie wzmocnionej i przygotowanej do tego celu bagażowej części samolotu i aktywowany poprzez układ pneumatyczny lub silnik rakietowy na paliwo stałe w momencie pociągnięcia przez pilota za odpowiedni uchwyt umieszczony w kokpicie (są również konstrukcje w których zaczyna się instalować systemy spadochronowe na dziobie samolotu).
Odpalona rakieta uwalnia spadochron w mniej niż 1 sekundę. Stopień otwarcia czaszy spadochronu uzależniony jest od prędkości statku powietrznego. Przy dużych prędkościach otwiera się ona w zaledwie w 25 procentach w ciągu pierwszych kilku sekund aż do zmniejszenia prędkości lotu na tyle, aby mogła otworzyć się całkowicie.
Komentarze