Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wzrost zapotrzebowania na pilotów przyspieszy rozwój usług szkolenia i wynajmu załóg

Intensyfikacja ruchu lotniczego oraz bardzo optymistyczne prognozy dla branży lotniczej, które zakładają znaczący rozwój flot do 2030 r., to według ekspertów serwisu AviationCV.com czynniki, które istotnie wpłyną na ożywienie na rynku usług pilotów. Jeśli w ciągu najbliższych 20 lat liczebność flot osiągnie zakładany poziom 39 tys. maszyn, to linie lotnicze staną w obliczu konieczności zatrudnienia ponad 460 tys. pilotów, po ok. 23 tys. w każdym roku. Największy ożywienie na rynku usług pilotów jest spodziewany w Europie oraz krajach Wspólnoty Niepodległych Państw, gdzie zapotrzebowanie na nowych pilotów ma wzrosnąć do 102 tys. w ciągu najbliższych 20 lat.

Największe zapotrzebowanie na nowych pilotów jest prognozowane w regionie Azji i Pacyfiku. Eksperci spodziewają się, że trzeba będzie tam zatrudnić ponad 180 tys. osób. W tym samym czasie w Chinach, które są uważane za jeden z najszybciej rozwijających się rynków na świecie, prognozowane zapotrzebowanie na nowych pilotów wynosi 72 tys. W Ameryce Łacińskiej i Afryce oczekiwane wzrosty wynoszą 41 tys. i 14,3 tys. osób, podczas gdy na Bliskim Wschodzie znajdzie się praca dla 36 tys. nowych pilotów. Według ekspertów AviationCV.com, prognozowany wzrost popytu na usługi pilotów, szczególnie na rynkach rozwijających się, napotka przeszkodę w postaci niewystarczająco rozwiniętej infrastruktury szkoleniowej, która uniemożliwi wyszkolenie tak wielu pilotów w krótim czasie.

- Aby zaspokoić potrzeby zarówno konsumentów, jak i branży lotniczej musimy zadbać o przyrost wartości dla wszystkich uczestników rynku. Może to zostać osiągnięte poprzez rozwój usług szkolenia i wynajmu pilotów. W minionym roku zaobserwowaliśmy w niektórych regionach zupełny brak infrastruktury potrzebnej do podnoszenia kwalifikacji personelu pokładowego oraz brak odpowiednich programów szkoleniowych. Branża lotnicza stoi w obliczu problemu zapewnienia nieprzerwanego świadczenia usług. Do tego dochodzą jeszcze problemy ze zwyczajową rotacją personelu i chorobami oraz sezonowe wzrosty zapotrzebowania na dodatkowych pracowników - komentuje Skaiste Knyzaite, prezes AviationCV.com.

Według S.Knyzaite, wyszkolenie tylko części pilotów, którzy będą potrzebni w najbliższym czasie jest trudnym zadaniem. Decydenci z branży lotniczej muszą znaleźć kompromis pomiędzy zachowaniem stabilności finansowej i efektywności, a koniecznością redukowania kosztów wyszkolenia coraz większej liczby pilotów bez utraty jakości szkolenia. S.Knyzaite zauważa, że jednym z najrozsądniejszych sposobów rozwiązania tych problemów jest popularyzowanie usługi wynajmu pilotów.

- W ciągu nadchodzących 20 lat liczba wynajmowanych pilotów może przekroczyć 10 proc. wszystkich pracujących pilotów. W regionie Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Europie, w ubiegłym roku, liczba czasowo wynajmowanych pilotów wzrosła do 15 tys. Prognozowany dalszy wzrost na rynku usług wynajmu wywoła naturalną konkurencję wśród ośrodków szkoleniowych i firm świadczących usługi wynajmu. Wynikiem tego będzie przyrost wartości na rynku oraz lepsza jakość i konkurencyjne ceny - podsumowuje S.Knyzaite.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony