Pierwszy zagraniczny pilot w liniach Aeroflot
24 września, prezes Aeroflot, Witalij Saveliev, oficjalnie powitał w linii pierwszego nierosyjskiego pilota. Niemiec Klaus Rohlfs, jako kapitan Aeroflot wykonał dziewiczy lot z Moskwy do Pragi. Dwaj kolejni piloci, którzy szykują się do objęcia tej funkcji (z Czech i Niemiec), obecnie kończą formalności i również zostali przedstawieni podczas uroczystości w Moskwie.
Jednak aby to było możliwe, musiały zostać wprowadzone zmiany do Artykułu 56 Russian Air Code, które od 21 lipca zezwalają rosyjskim liniom lotniczym na zatrudnianie cudzoziemców jako personelu lotniczego. Aeroflot musiał także otrzymać zielone światło od rządu, który zezwolił mu na zatrudnienie rocznie do 200 cudzoziemców.
Przewoźnik otrzymał ogółem ponad 800 aplikacji od zagranicznych pilotów, z czego większość pochodziła z Czech, Niemiec, Włoch i Hiszpanii. Do tej pory ponad 40 z nich przeszło wstępną selekcję i testy.
"Rosyjski rynek lotniczy ma wielki potencjał, a na pilotów jest tam duże zapotrzebowanie i są oni bardzo cenieni," powiedział Klaus Rohlfs. "Dla mnie to oznacza pewną pracę, a ponadto nie będę daleko od Niemiec i mojej rodziny. Warunki pracy w Aeroflot są doskonałe - lepsze niż w jakiejkolwiek innej linii lotniczej na świecie".
Zarząd Aeroflotu traktuję rekrutację zagranicznych pilotów jako podstawowy środek przejściowy, który ma pomóc zredukować obecny deficyt personelu lotniczego w Rosji.
"To historyczny dzień", powiedział Saveliew. "Po raz pierwszy w historii Rosji, cudzoziemiec będzie kapitanem samolotu Aeroflotu. Teraz będziemy mogli zatrudniać zagranicznych kapitanów i zwiększyć liczbę rosyjskich pilotów, którzy z nimi latając zdobędą doświadczenie przed przystąpieniem do egzaminów na stanowisko dowódcy statku powietrznego. Pomimo pewnego spowolnienia w 2014 r., rosyjski rynek lotniczy nadal rośnie, więc zapotrzebowanie na pilotów wciąż pozostaje silne", dodał.
Zagraniczni piloci w rosyjskich liniach lotniczych to także efekt ograniczania przez ten kraj działalności i rozwoju lotnictwa ogólnego, a co za tym idzie również możliwości szkolenia nowych pilotów w lokalnych aeroklubach.
Komentarze