Incydent podczas lądowania B737 w Angoli
30 kwietnia, B737-700 należący do linii TAAG (znaki rejestracyjne D2-TBF), doznał znacznych uszkodzeń po tym, jak po lądowaniu na pasie 24 lotniska w Soyo, złożyła się przednia goleń podwozia. Samolot wykonywał lot z Luandy do Soyo (Angola) z 47 pasażerami i 6 członkami załogi na pokładzie. Do zdarzenia doszło o 11.00 UTC po częściowym wyhamowaniu statku powietrznego i rozpoczęciu kołowania.
B737 zatrzymał się szorując kadłubem po nawierzchni drogi startowej. W wyniku tego zdarzenia nikt nie został ranny, a linia lotnicza potwierdziła, że samolot został unieruchomiony, po tym, jak wylądował w Soyo i po wyhamowaniu rozpoczynał kołowanie na stanowisko postojowe.
Władze lotniska poinformowały, że przednia goleń złożyła się po lądowaniu, już na płycie lotniska. INAVIC (angolski nadzór lotniczy) wysłał do Soyo ekipę śledczą, która miała zbadać przyczyny zdarzenia.
Według niepotwierdzonych informacji, po przyziemieniu samolot miał przerwać lądowanie i odejść na drugi krąg, ale pierwszy oficer zamiast zmiejszyć wychylenie klap, przestawił dźwignię podwozia. Jednak inni dementują te doniesienia twierdząc, że czujniki nacisku w podwoziu powinny uniemożliwić jego złożenie się.
Metary:
FNSO 301200Z 18006KT 150V220 9999 SCT021 ///// Q1012=
FNSO 301100Z 21006G16KT 9999 FEW020 ///// Q1013=
FNSO 301000Z 21009KT 9999 FEW020 ///// Q1014=
FNSO 300900Z 20007KT 9999 SCT018 ///// Q1014=
FNSO 300800Z 17007KT 9999 SCT018 ///// Q1014=
Komentarze