Przejdź do treści
A320 należący do Cham Wings, fot. flickr
Źródło artykułu

A320 zawrócony ze strefy ostrzału syryjskiej obrony przeciwlotniczej

6 lutego, A320 należący do Cham Wings Airlines (znaki rejestracyjne YK-BAB) realizował lot 6Q-514 z Al-Najaf w Iraku do Damaszku ze 172 osobami na pokładzie. O 2315 UTC/5 FEB samolot wykonywał podejście do lądowania i znajdował się na wysokości 6 tys. stóp ok. 13 NM od lotniska docelowego, gdy nagle zawrócił na południowy wschód, później na wschód i zaczął się wznosić tak szybko, jak to możliwe z prędkością pionową ok. 3 tys. stóp/m.

Po osiągnięciu FL150 ok. 25 nm na południowy wschód od Damaszku samolot kontynuował wznoszenie na FL280 i skierował się do Latakia (Syria), gdzie wylądował ok. 40 minut później. A320 pozostawał na ziemi w Latakii przez około 100 minut, a następnie wykonał lot do Damaszku jako WN-622.

Rosyjskie Ministerstwo Obrony stwierdziło 7 lutego 2020 r., że syryjski kontroler ruchu lotniczego zapobiegł dostaniu się samolotu w strefę ognia syryjskiej obrony przeciwlotniczej, która reagowała na ostrzał rakietowy Damaszku. Rosja poinformowała, że spoza przestrzeni powietrznej Syrii osiem pocisków na Damaszek zostało wystrzelonych przez cztery izraelskie myśliwce F-16. A320 schodził w kierunku Damaszku na linii ognia syryjskich systemów obrony przeciwlotniczej, ale szybka reakcja ATC pozwoliła A320 opuścić tę strefę na czas.

Więcej informacji na temat tego incydentu dostępnych jest na stronie www.avherald.com
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony