Przejdź do treści
Źródło artykułu

Zatoka Meksykańska objęta systemem ADS-B

17 grudnia kontrolerzy z centrum w Houston, rozpoczęli obsługiwać ruch powietrzny nad Zatoką Meksykańską wyposażony w system ADS-B (umożliwiający w czasie rzeczywistym prezentację w kokpicie sytuacji ruchowej wokół statku powietrznego). Stwarza to nowe możliwości dla Krajowego Systemu Przestrzeni Powietrznej, który do tej pory nie mógł obserwować i kontrolować tego obszaru.

“Operacje ADS-B nad Zatoką demonstrują kluczową zdolność rozszerzenia nadzoru nad tereny dotąd nie osiągalne dla radarów,” powiedziała dyrektor AOPA ds. przestrzeni powietrznej i modernizacji, Heidi Williams. “AOPA stale naciskała na FAA – ostatnio poprzez pięć rekomendacji Zespołu Zadaniowego RTCA (Radio Technical Commission for Aeronautics), by rozszerzyć ADS-B poza istniejącą sieć radarową. Taka ekspansja może przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa, uzyskania dodatkowej pojemności, wydajności, a także korzyści operacyjnych zarówno dla kontroli ruchu lotniczego jak i użytkowników przestrzeni powietrznej.”

Poza propozycją zaleceń dla ustanowienia lepszego dostępu do małych lotnisk i obszarów nie objętych pokryciem radarowym, AOPA współpracowała z FAA także na innych płaszczyznach, aby upewnić się, że piloci lotnictwa ogólnego dostrzegą wyraźne korzyści z zaadoptowania nowej technologii (separacja ruchu lotniczego, informacje pogodowe, a także dodatkowo możliwość komunikacji głosowej).

W centrum kontroli w Houston, informacje ADS-B łączone są z danymi radarowymi co daje kontrolerom pełniejszy obraz operacji nad Zatoką. Obecnie głównymi użytkownikami nowej technologii są helikoptery. FAA zaproponowała ustawę o zatwierdzeniu wyposażenia w ADS-B w przestrzeni kontrolowanej do 2020 r. Kolejnymi obszarami objętymi systemem mają być Filadelfia, stan Pensylwania i Juneau - stolica stanu Alaska.

Czytaj więcej: ADS-B Automatic Dependent Surveillance - Broadcast

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony