Przepisy komercyjnego transportu lotniczego nie powinny odnosić się do GA
Najnowsze przepisy ‘accelerate-stop’ dla dwusilnikowych samolotów turbośmigłowych, których wprowadzenie zakłada Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), są szkodliwym rozszerzeniem zaleceń dla operacji komercyjnych (wydanych przez ICAO) dla lotów prywatnych, twierdzi Stowarzyszenie AOPA.
Oznacza to, że w rezultacie samoloty takie jak King Air lub Piaggio Avanti nie będą mogły operować z pasów startowych krótszych niż 1341 metrów, co wpłynie na fakt wyeliminowania możliwości lądowania tego typu statków powietrznych na ok. 900 europejskich lotniskach, zmuszając część z nich do ograniczenia bądź zamknięcia działalności.
Niektórzy właściciele statków powietrznych będą zmuszeni do rozpoczęcia lotów na jednosilnikowych maszynach turbośmigłowych, zmniejszając tym samym swoje bezpieczeństwo. Jest jednak szansa na uniknięcie paraliżu GA, bowiem celem wypracowania sensownych proporcji w tych przepisach, Dr Michael Erb z niemieckiego oddziału AOPA intensywnie współpracuje nad znalezieniem najlepszego rozwiązania z lotniskami regionalnymi.
Komentarze