Kolejna batalia o opłaty od użytkowników general aviation
Republikańscy członkowie Departamentu Transportu i Infrastruktury twierdzą, że redukcja deficytu budżetowego jest konieczna, ale nie może się odbyć poprzez zmianę obecnej struktury finansowania lotnictwa i wprowadzenie nowej opłaty za użytkowanie przestrzeni powietrznej przez użytkowników GA.
„Zdecydowanie popieramy obecną strukturę finansowania lotnictwa, gdzie użytkownik płaci za usługi i poprawę infrastruktury, z której korzysta”, powiedział w imieniu republikańskich członków komisji, jej przewodniczący John Mica. W liście skierowanym do współprzewodniczącego Joint Select Committee on Deficit Reduction wskazał również, że 100 dolarów opłaty od użytkownika proponowane przez administrację Obamy „jest zupełnie dowolną kwotą bez żadnych podstaw do jej ustanowienia”.
Członkowie komitetu wezwali Kongres do uchwalenia długoterminowej ustawy o reautoryzacji FAA, która mogłaby zmienić marnotrawne zwyczaje agencji i doprowadzić do bardzo potrzebnych jej reform. „Ustawa o reautoryzacji, która jest przedmiotem negocjacji w Kongresie i nie obejmuje opłat od użytkownika general aviation”, napisali.
„Doceniamy działania przewodniczącego oraz innych republikańskich członków Departamentu Transportu i Infrastruktury dla utrzymania obecnej struktury finansowania lotnictwa oraz wycofania propozycji opłat od użytkowników, które chce wprowadzić administracja Obamy”, powiedział wiceprezes AOPA ds. legislacyjnych, Lorraine Howerton. Zalecenia wspólnych komitetów określające formę obniżenia deficytu i wiążącego się z tym ewentualnego wprowadzenia opłat od użytkowników GA będą poddane pod głosowanie Kongresu przed 23 grudnia br.
Komentarze