Firma Quest ogranicza produkcję samolotu Kodiak
Firma Quest Aircraft, poinformowała, iż ze względu na kryzys światowej gospodarki i ograniczenia sektora bankowego zmniejszyła produkcję jednosilnikowego samolotu turbośmigłowego Kodiak do dwóch maszyn miesięcznie.
W ubiegłym roku w firmie było zatrudnionych 340 pracowników, ale po redukcjach liczba ta spadła do 155. Spółka stwierdziła, iż było to spowodowane m.in. faktem, iż niewielu klientów było w stanie uzyskać kredyt z powodu coraz bardziej restrykcyjnych zasad ich przyznawania.
Prezes Quest Aircraft, Paul Schaller, żartując powiedział, iż jeśli konsument chce pożyczyć 2 miliony dolarów, to musi mieć na koncie 4 mln dolarów by bank w ogóle zaczął z nimi rozmawiać. Część klientów musiała anulować zamówienia, podczas gdy inni czekają na jego realizację do momentu, aż wzrośnie rynek akcji i kredyty bankowe staną się bardziej dostępne.
"Sytuacja w branży nie jest normalna," powiedział Schaller i dodał, że obecnie nie ma dobrych wiadomości dla pracowników, którzy zostali zwolnieni, ani dla menedżerów firmy, którzy musieli dopasować produkcję do warunków gospodarczych. Mimo to, programy inżynieryjne mające zwiększyć możliwości samolotu wciąż są rozwijane.
Kodiak został oryginalnie zaprojektowany dla potrzeb grup misyjnych, które przewożą spore ładunki operując z lądowisk w wyjątkowo nieprzystępnych miejscach. Ostatnie modernizacje obejmują zmianę systemu przeciwoblodzeniowego, zwiększenie masy brutto, opcję montażu zewnętrznego bagażnika cargo i klimatyzacji oraz usprawnienie procesu produkcji.
W ostatnim czasie Quest Aircraft podpisał kontrakt na dostawę dziewięciu wodnosamolotów Kodiak do U.S. Fish and Wildlife Service.
W ubiegłym roku w firmie było zatrudnionych 340 pracowników, ale po redukcjach liczba ta spadła do 155. Spółka stwierdziła, iż było to spowodowane m.in. faktem, iż niewielu klientów było w stanie uzyskać kredyt z powodu coraz bardziej restrykcyjnych zasad ich przyznawania.
Prezes Quest Aircraft, Paul Schaller, żartując powiedział, iż jeśli konsument chce pożyczyć 2 miliony dolarów, to musi mieć na koncie 4 mln dolarów by bank w ogóle zaczął z nimi rozmawiać. Część klientów musiała anulować zamówienia, podczas gdy inni czekają na jego realizację do momentu, aż wzrośnie rynek akcji i kredyty bankowe staną się bardziej dostępne.
"Sytuacja w branży nie jest normalna," powiedział Schaller i dodał, że obecnie nie ma dobrych wiadomości dla pracowników, którzy zostali zwolnieni, ani dla menedżerów firmy, którzy musieli dopasować produkcję do warunków gospodarczych. Mimo to, programy inżynieryjne mające zwiększyć możliwości samolotu wciąż są rozwijane.
Kodiak został oryginalnie zaprojektowany dla potrzeb grup misyjnych, które przewożą spore ładunki operując z lądowisk w wyjątkowo nieprzystępnych miejscach. Ostatnie modernizacje obejmują zmianę systemu przeciwoblodzeniowego, zwiększenie masy brutto, opcję montażu zewnętrznego bagażnika cargo i klimatyzacji oraz usprawnienie procesu produkcji.
W ostatnim czasie Quest Aircraft podpisał kontrakt na dostawę dziewięciu wodnosamolotów Kodiak do U.S. Fish and Wildlife Service.
Źródło artykułu
Komentarze