Przejdź do treści
Samolot Kodiak wyposażony w silnik PT6
Źródło artykułu

Firma Pratt & Whitney świętuje 50 lecie silnika PT6

Firma Pratt & Whitney Canada rozpoczęła całoroczne obchody półwiecza wprowadzenia do użytku silnika PT6, który zliczbą ponad 50 tys. dostarczonych jednostek, wypracował w powietrzu 380 mln godzin, ustanawiając swoisty rekord w tej kategorii.

Do chwili obecnej w różne odmiany tego silnika zostało wyposażone ogółem 130 typów statków powietrznych (w tym śmigłowce). Podczas dorocznej konferencji Narodowego Stowarzyszenia Lotnictwa Rolniczego (NAAA), która odbyła się w Savannah w stanie Georgia, producent ogłosił harmonogram na 2013 r. związanych z tym imprez. Uroczystości oficjalnie mają się zakończyć podczas następnej konferencji NAAA w grudniu 2013 r.

Przedstawiciel firmy zauważył, że w ciągu ostatnich pięciu lat zostało certyfikowane siedem nowych wersji PT6A, w tym PT6A 140 - pierwszy z serii modeli zaprojektowanych celem poprawy charakterystyki osiągów podczas startu, wznoszenia oraz wydajności podczas lotów w gorącej temperaturze i na dużych wysokościach. Ostatnie modele PT6 są znacząco ulepszone w stosunku do pierwotnych wersji, co przkłada się m.in. na 40-procentową poprawę mocy w stosunku do masy i lepszą oszczędność paliwa.

W ostatnich latach firma zaakcentowała również swoją obecność w mediach społecznościowych, gdzie stworzyła profil PT6 zrzeszający wspólnotę 32 tys. pilotów, właścicieli, operatorów i entuzjastów lotnictwa. Denis Parisien, wiceprezes ds. lotnictwa ogólnego w Pratt & Whitney Canada, powiedział, że dzięki podjętym działaniom firma mogła znacząco usprawnić obsługę klienta.

"Zastosowane rozwiązania zapewniają nam nowe sposoby kontaktowania się z klientami, możliwość uzyskiwania informacji o codziennym użytkowaniu naszych produktów, a także sposobność dostarczenia indywidualnego, elastycznego wsparcia w celu utrzymania naszych silników w pełnej sprawności", tłumaczył.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony