Przejdź do treści
Pierwsza sekcja ściany tylnego środkowego zbiornika A321XLR (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Pierwsze cięcie metalu dla tylnego środkowego zbiornika samolotu A321XLR

Po niedawnym „pierwszym cięciu metalu” ruszyła produkcja pierwszego tylnego środkowego zbiornika (Rear Centre Tank, RCT) dla nowego samolotu dalekiego zasięgu A321XLR.

RCT, wyjątkowy dla tego wariantu maszyny, to zamontowany na stałe zbiornik paliwa o dużej pojemności, pozwalający objętościowo zmaksymalizować wykorzystanie dolnej przestrzeni kadłuba samolotu.

RCT, zintegrowany z sekcjami kadłuba o numerach 15 i 17, został ulokowany tuż za wnęką podwozia głównego i mieści do 12900 litrów paliwa – to więcej niż łącznie kilka dodatkowych zbiorników centralnych (Additional Centre Tanks, ACT) jest w stanie zmagazynować we wcześniejszych wariantach rodziny A321. Ponieważ RCT zajmuje w ładowni mniej miejsca, uwalnia przestrzeń pod podłogą pokładu pasażerskiego dla zabrania dodatkowego ładunku i bagażu na trasach długodystansowych, na odległości nawet do 4700 mil (7560km).

Firma Premium AEROTEC, której we wrześniu 2019 r. Airbus zlecił produkcję RCT, kończy w fabryce w Augsburgu w Niemczech wytwarzanie podzespołów zbiornika. Prace obejmują produkcję pozostałych części RCT oraz montaż całej konstrukcji i wyposażenie jej w podsystemy, po czym odbędą się testy poprzedzające dostawę do zakładu montażu głównych komponentów Airbusa w Hamburgu, co powinno nastąpić na początku przyszłego roku. W tej fabryce zbiornik zostanie zintegrowany z kadłubem samolotu.

A321XLR, kolejny wariant rozwojowy wśród wąskokadłubowych samolotów Airbusa, powstały z myślą o zmaksymalizowaniu ogólnych podobieństw z pozostałymi czlonkami rodziny A320neo, przy założeniu że wprowadzone w nim będą jedynie minimalne zmiany, niezbędne do uzyskania przez Xtra Long Range zwiększonej ładowności i oferowania pasażerom najlepszych doznań w podróży.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony