Przejdź do treści
Źródło artykułu

Linie French bee odebrały swój pierwszy samolot A350-1000

French bee, niskokosztowy przewoźnik obsługujący połączenia długodystansowe (członek Groupe Dubreuil), odebrał pierwszy samolot A350-1000, dzierżawiony w leasingu od Air Lease Corporation. Linia mająca siedzibę we Francji będzie eksploatować wyłącznie A350.

Nowy samolot jest pierwszym z dwóch A350-1000 mających wozić pasażerów na trasie z Paryża na wyspę Saint Denis de La Reunion na Oceanie Indyjskim. Para A350-1000 dołączy do czterech A350-900 znajdujących się już we flocie French bee, zapewniając przewoźnikowi wyjątkową elastyczność operacyjną i rozwiązania proekologiczne. Dostarczona dziś maszyna dysponuje 480 miejscami w układzie dwóch klas (40 w klasie premium i 440 w klasie ekonomicznej), ulokowanymi w kabinie wykonanej w standardzie Airspace Airbusa. Pasażerowie docenią komfort podroży i dostęp do najnowocześniejszych systemów rozrywki (IFE) oraz i pełną łączność Wi-Fi w całej kabinie. A350 jest najcichszym ze wszystkich samolotów szerokokadłubowych.

A350-1000, największy samolot szerokokadłubowy Airbusa w kategorii maszyn dwusilnikowych, wyróżnia się zoptymalizowaną konstrukcją aerodynamiczną, kadłubem i skrzydłami wykonanymi z włókna węglowego, a także nowymi, oszczędnymi silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97, które umożliwiają długodystansowe loty nawet na odległość 16 000 km (8 700 mil morskich). Połączenie wszystkich innowacji zastosowanych w A350 przekłada się na wyjątkową wydajność operacyjną - 25% mniejsze zużycie paliwa i emisji CO2 oraz 50% redukcję hałasu.

Jednocześnie grupa Dubreuil odebrała kolejnego A350-1000, leasingowanego od Air Lease Corporation, tym razem przeznaczonego dla linii Air Caraïbes. Tym samym liczba maszyn Airbusa we flocie grupy wzrosła do 15.

Do końca listopada 2021 r. Airbus otrzymał od 49 klientów z całego świata potwierdzone zamówienia na 913  samolotów z rodziny A350.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony