Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus: Rekordowe wyniki sprzedaży w 2008 r.

W 2008 r. Airbus zrealizował rekordową liczbę dostaw 483 samolotów – o 30 więcej niż w 2007 r. Liczba ta obejmuje 386 maszyn z rodziny A320, 85 maszyn A330/340 oraz 12 A380.

Liczba zamówień w trudnym roku 2008 utrzymała się na wyjątkowo wysokim poziomie. Razem Airbus zdobył zamówienia netto na 777 samolotów (zamówienia brutto na 900 samolotów) o łącznej wartości 100 mld USD (w cenach katalogowych), co oznacza 54-procentowy udział w rynku jednostek samolotowych powyżej 100 miejsc pasażerskich. Zamówienia złożono na 472 samoloty z rodziny A320, 138 maszyn dalekodystansowych (A330/340) i na 9 maszyn A380. Zdobyto także zamówienia na 163 egzemplarze niedawno wprowadzonego do ofert modelu A350 XWB. Obecnie całość zamówień na ten model (złożonych przez 29 klientów) wynosi 478 egzemplarzy, co sprawia, że jest to najszybciej sprzedający się samolot w historii lotnictwa. Na koniec 2008 r. Airbus zwiększył liczbę zamówień do realizacji do rekordowego poziomu 3715 samolotów. Liczby te podkreślają stale silny popyt na produkty spółki Airbus.

W programie naprawczym Airbusa o nazwie Power 8 drugi rok z rzędu przekroczono przyjęte cele i uzyskano oszczędności na poziomie 1,3 mld euro, co oznacza, że zrealizowano już w połowie cel przyjęty na koniec 2010 roku. Program Power 8+ przyniesie dodatkowe oszczędności na poziomie 650 mln euro do 2012 roku.

W 2008 r. Airbus z powodzeniem zakończył realizację strategii w dziedzinie produkcji komponentów płatowca. Dawny obiekt Airbusa w Laupheim oraz jednostka produkcyjna w Filton zostały sprzedane wiodącym partnerom. Niemieckie obiekty w Nordenham, Varel i Augsburgu zostały połączone w ramach spółki Premium Aerotec, zaś francuskie obiekty w Meaulte i St. Nazaire Ville – w ramach spółki Aerolia. Obie firmy rozpoczęły pełną działalność operacyjną 1 stycznia 2009 r. Mają one ogromne szanse, by stać się ważnymi graczami na rynku globalnym. Przeprowadzone wydzielenia i restrukturyzacje pozwolą firmie Airbus skoncentrować się na podstawowej działalności związanej z projektowaniem i montażem samolotów, przy jednoczesnym podziale inwestycji kapitałowych, ryzyka i korzyści związanych z rozwojem nowych technologii lotniczych.

„Wszyscy wiemy, że rok 2009 r. będzie rokiem ogromnych wyzwań dla branży lotniczej. W Airbusie jesteśmy na nie przygotowani i pewni swoich możliwości: mamy zaangażowany zespół przywódczy, zmotywowaną siłę roboczą, procesy integracyjne przebiegają bez zakłóceń, posiadamy także solidne podstawy finansowe dzięki naszym programom naprawczym, rozsądnemu zarządzaniu gotówką i produkcją oraz dzięki wysokiej liczbie zamówień” – powiedział Tom Enders, prezes i dyrektor generalny Airbusa.

Airbus jest spółką należącą do koncernu EADS.
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony