Przejdź do treści
Katastrofa śmigłowca w Norwegii (fot. Flightradar24)
Źródło artykułu

Oświadczenie Airbus Helicopters w sprawie wypadku w Norwegii z 3 maja 2016 roku

Airbus Helicopters z zadowoleniem przyjął oświadczenie Norweskiej Komisji Badania Wypadków (AIBN).

Dochodzenie będzie teraz skupiało się wyłącznie na potencjalnych przyczynach źródłowych awarii technicznej, takich jak projekt, produkcja i/lub obsługa techniczna.

Airbus Helicopters nadal wyraża swoje całkowite poparcie dla dochodzenia AIBN.

Na obecnym etapie i w oparciu o najnowsze informacje, wstępny przegląd wałków pionowych przekładni głównej nie wykazuje żadnych związków z przypadkami wodowania z 2012 r.

Oprócz powiadomienia dotyczącego bezpieczeństwa nr SIN 3031-S-00 i w oparciu o trwający proces analizy przyczyn źródłowych, wymagane są następujące środki zapobiegawcze:

• Została wydana Dyrektywa Zdatności, wymagająca zastosowania środków zdefiniowanych na nowo w awaryjnym alarmowym biuletynie obsługowym nr EASB 53A058 i dodatkowych jednorazowych przeglądów obsługowych.

EASB 53A058 wymaga sprawdzenia prawidłowego zamontowania wszystkich okuć i zastrzałów mocujących przekładni głównej dla EC225LP. Wkrótce opublikowane zostaną podobne środki dla EC725AP w oddzielnym alarmowym biuletynie obsługowym.


Przeczytaj również:
Od śmigłowca odpadł główny wirnik. Zginęło 13 osób

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony