Przejdź do treści
Źródło artykułu

GFS z Hong Kongu otrzymuje pierwsze śmigłowce H175 w konfiguracji dla służb publicznych

Agencja GFS (Government Flying Service) z Hong Kongu otrzymała pierwsze zamówione śmigłowce H175 w konfiguracji dla służb publicznych. Tym samym, podmiot ten stał się pierwszym na świecie operatorem tej wersji śmigłowca, rozszerzającej zdolności oferowane przez H175 o zadania SAR, transportu medycznego, działania policyjne, pożarnicze i patrolowe, w obrębie granic morskich.

W 2015 r. agencja GFS stała się pierwszym klientem dla H175 w konfiguracji dla służb publicznych, zamawiając siedem takich śmigłowców. Cztery pozostałe wiropłaty zostaną dostarczone przed końcem bieżącego roku.

„Government Flying Service to podmiot, który bardzo głęboko, jako użytkownik, zaangażował się w rozwój nowej wersji H175. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy tu dziś być i odebrać pierwsze trzy śmigłowce” – stwierdził Michael Chan, Controller Head GFS. „Dzięki wysokiej prędkości osiąganej przez H175, zaawansowanym technologiom i wszechstronności wzmocnimy naszą zdolność do reakcji, ale będziemy też w stanie interweniować w najbardziej złożonych sytuacjach, w ramach różnorakich scenariuszy”.

Nowe H175 będą stopniowo zastępować używane obecnie przez GFS śmigłowce AS332 L2 i H155, pełniące teraz 24-godzinny dyżur ratunkowy z bazy w porcie lotniczym Chek Lap Kok.

„Jestem wdzięczny GFS za ciągłe wsparcie, i zaręczam, że H175 sprosta wyzwaniom jakie mogą pojawić się w czasie najbardziej wymagających operacji jakimi zajmuje się ta służba” – stwierdził Bruno Even, prezes Airbus Helicopters. „To dla nas zaszczyt, że światowej sławy służba i operator SAR darzy nas takim zaufaniem, i wprowadza najnowszy wariant H175 do użytku. 23 śmigłowce tego typu lata obecnie na całym świecie. H175 spełnia swoje obietnice w zakresie osiągów, zasięgu czy poziomu komfortu w kabinie, w branży wydobywczej, wśród użytkowników prywatnych i w służbach publicznych”.

Wariant H175 dla służb publicznych oferuje ponad 20 konfiguracji kabiny, które można łatwo zmieniać, w zależności od zapotrzebowania. Ta wielka wszechstronność dodatkowo jest rozszerzona ok. 70 elementami wyposażenia opcjonalnego, takimi jak elektrooptyczny system obserwacyjno-śledzący czy mapa cyfrowa. Te komponenty awioniczne są łatwo dostępne za pośrednictwem konsoli operatora zamontowanej we wnętrzu kabiny. Wyposażenie zadaniowe to m.in. podwójna wyciągarka, szperacz, kamera pracująca w paśmie podczerwieni, czy też wykrywacz promieniotwórczości – sprzęt zintegrowany na śmigłowcu specjalnie dla GFS.

H175 korzysta z najnowszej awioniki Helionix oferowanej przez Airbus Helicopters, która zwiększa możliwości SAR w zaawansowanych śmigłowcach poszukiwawczo-ratowniczych, oferując pilotowi np. opcję automatycznego zawisu nad poruszającymi się jednostkami pływającymi.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony