Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus Helicopters wprowadza H160 w wersji VIP na EBACE

Airbus Helicopters przedstawia pierwszą wizję konfiguracji H160 w wersji VIP na tegorocznej wystawie EBACE w Genewie, która odbywa się w dniach 24-26 maja.

Klienci będą mogli doświadczyć niektórych własności tej wersji, takich jak ekskluzywne wyposażenie wnętrza kabiny, elektryczne schodki i drzwi na zawiasach skrzydłowych, dzięki specjalnemu narzędziu łączącemu rzeczywistość z rozwiązaniami wirtualnymi.

„Po premierze na Heli-Expo w 2015 roku H160 zdobył duże zainteresowanie ze strony użytkowników w tym strategicznym segmencie, ze względu na niezrównane połączenie innowacji, wzornictwa i osiągów”, powiedział Bernard Fujarski, wiceprezes i szef programu H160 w Airbus Helicopters. „Od momentu rozpoczęcia sprzedaży podczas tegorocznego Heli-Expo, podpisaliśmy już kilka listów intencyjnych na zakup H160. Po zaprezentowaniu na EBACE H160 w wersji VIP oczekujemy podpisania kolejnych listów intencyjnych z klientami indywidualnymi i korporacyjnymi”, dodał.

W październiku 2015 roku Airbus Helicopters ogłosił konkurs na projekt wnętrza kabiny H160 VIP, w którym wystartowało 5 projektantów.

„Po dokonaniu oceny wraz z szerokim gronem klientów i specjalistów w zakresie dóbr luksusowych, został wybrany projekt Pegasus Design”, powiedział Frederic Lemos, szef działu śmigłowców prywatnych i biznesowych. „Nasz własny zespół projektowy będzie teraz ściśle współpracować z Pegasus Design w celu stworzenia nowego standardu wyposażenia wnętrza kabiny VIP dla rynku lotnictwa prywatnego i biznesowego, zapewniając, że H160 będzie oferował wewnątrz i na zewnątrz ten sam poziom doskonałości, innowacji i emocji”, dodał.

Program rozwoju H160 notuje stały postęp. Dwa prototypy używane do prób w locie wylatały około 140 godzin, a drugi prototyp (PT2) wykonał 100. lot w połowie maja. Od stycznia 2016 roku PT2 wykonuje loty z silnikami Turbomeca za Arrano, a PT1, którego modernizacja jest na ukończeniu, wykona lot z silnikami Arrano w ciągu najbliższych kilku dni.

Obwiednia obciążeń dopuszczalnych jest stale zwiększana. PT2 osiągnął maksymalną wysokość 6 100 m i wykonywał zakręty z przeciążeniem 2,2g, potwierdzając oczekiwane zachowanie wirnika nośnego i tłumików. Zbliżają się kolejne, istotne wydarzenia w kampanii prób w locie: badania w różnych klimatach, kontynuowanie prób działania silników Arrano i finalizacja konfiguracji aerodynamicznej H160.

Posiadając najszerszą gamę śmigłowców przeznaczonych dla lotnictwa prywatnego i biznesowego, Airbus Helicopters jest niekwestionowanym liderem rynku z 33% udziałem w obecnie eksploatowanej flocie śmigłowców.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony