Przejdź do treści
Otto Aviation Celera 500L w locie - widok z boku (fot. Otto Aviation)
Źródło artykułu

Otto Celera 500L kończy wczesne testy

Prototyp samolotu biznesowego Otto Aviation Celera 500L zakończył pierwszą fazę testów w locie. Niezwykle wyglądająca konstrukcja będzie oferowana jako znacznie bardziej oszczędna pod względem zużycia paliwa w stosunku do konwencjonalneych konstrukcji o porównywalnych rozmiarach. Maszyna wykonała 55 lotów, które miały pomóc Otto Aviation w przetestowaniu i dopracowaniu jej osiągów.

„Nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani tym krokiem w kierunku naszej misji posiadania samolotu produkcyjnego w 2025 roku i nie możemy się doczekać rozpoczęcia kolejnej fazy rozwoju, w której przetestujemy samolot na większych wysokościach i w lotach z większymi prędkościami”, powiedział w komunikacie prasowym firmy William Otto Jr., dyrektor generalny Otto Aviation.

Producent podkreśla, że Celera 500L ma o 80% niższe zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla niż jego konkurenci. Informacje zawarte w komunikacie prasowym sugerują, że ten poziom wydajności nie jest jeszcze osiągalny w przypadku prototypu, chociaż pokazuje to, że firma nad tym pracuje.

Firma Otto Aviation nawiązała współpracę z California Polytechnic State University w zakresie wykorzystania specjalnego systemu danych, który pomógłby zmierzyć tarcie powietrza poruszającego się wokół płatowca i pomógł firmie w dalszym rozwoju.

Prototyp Celera 500L został zaprezentowany w sierpniu 2020 roku. Samolot wykorzystuje silnik tłokowy Diesla i może latać na wysokości do 15 tys. m, z prędkością ponad 460 mil na godzinę (740 km/h). Wariant produkcyjny ma być sześciomiejscową lekką konstrukcją o zasięgu 4500 mil morskich (8335 km).

Jest on znacznie większy niż w przypadku samolotów podobnej wielkości, takich jak Piaggio P.180 Avanti i Beechcraft Starship.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony