Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA kończy testy technologii zarządzania ruchem samolotów na lotniskach w USA

FAA oraz NASA pomyślnie przetestowały nowe oprogramowanie do zarządzania ruchem samolotów na płytach postojowych lotnisk. Gdy będzie w pełni funkcjonalne, będzie wspomagać ruchliwe lotniska, wyliczając czas wypchnięcia ze stanowisk postojowych, tak aby każdy samolot mógł kołować bezpośrednio na pas startowy.

Program ma na celu zmniejszenie zatorów na płytach i opóźnień kołowania, aby pomóc zminimalizować spalanie paliwa i emisję CO2. W szczególności FAA spodziewa się, że nowe rozwiązanie pomoże zaoszczędzić ponad 7 mln galonów paliwa rocznie i wyeliminować ponad 75 000 ton emisji CO2.

„Przyszłość lotów musi być bardziej zrównoważona i przyjazna dla środowiska” – stwierdził administrator FAA Steve Dickson 28 września 2021 r. „Ta nowa funkcja jako część systemu łączenia lotów ma podwójną korzyść: zmniejsza emisje z silników i zapewnia podróżującym samolotem większe pawdopodobieństwo odlotu o czasie".

„NASA opracowuje technologie transformacyjne, które zrewolucjonizują sektor lotniczy, jaki znamy” – powiedział administrator NASA Bill Nelson. "Ta technologia planowania ruchu lotniczego zwiększa wydajność samolotów i poprawia niezawodność pasażerów każdego dnia”.

Oprogramowanie jest częścią programu Terminal Flight Data Manager (TFDM). NASA opracowała go w ramach projektu Airspace Technology Demonstration 2 w 2015 roku, a FAA testuje go od 2017 roku.

W ciągu ostatnich czterech lat FAA przeprowadziła testy na międzynarodowym lotnisku Charlotte Douglas (CLT), które doprowadziły do ​​skrócenia czasu kołowania, pomagając zaoszczędzić ponad 275 000 galonów paliwa rocznie, zmniejszając emisje gazów cieplarnianych o 8 ton CO2 dziennie i minimalizując opóźnienia o 916 godzin.

Teraz władze zamierzają wdrożyć tę funkcję na 27 lotniskach węzłowych poprzez inwestycje w technologię zarządzania ruchem na płycie lotniska.

Lotniska, które mają być częścią wdrożenia to Atlanta, Baltimore, Boston, Charlotte, Chicago Midway, Chicago O'Hare, Dallas-Ft. Worth, Denver, Detroit, Fort Lauderdale, Houston Bush, Las Vegas, Los Angeles, Miami, Minneapolis-St. Paul, Newark, Nowy Jork JFK, Nowy Jork La Guardia, Orlando, Filadelfia, Phoenix, Salt Lake City, San Diego, San Francisco, Seattle, Washington Dulles, Washington Reagan National.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony