Boeing ogłasza stratę i przekłada projekt 777X na 2022 rok

Linia produkcyjna w fabryce Boeinga, fot. Boeing

W drugim kwartale 2020 r. Boeing odnotował stratę w wysokości 2,4 mld dolarów w związku z czym zapowiedział dalsze spowolnienie produkcji i opóźnienie na 2022 r. wprowadzenia na rynek projektu B777X. Podjęte decyzje mają związek z wpływem pandemii Covid-19 na transport lotniczy.

Najbardziej odczuwalne były spadki przychodów działu Commercial Aircraft, które zmniejszyły się o 65% do 1,63 mld USD. Dostawy w drugim kwartale 2020 r. wyniosły 20 samolotów w porównaniu do 90 egzemplarzy przekazanych odbiorcom w tym samym okresie roku poprzedniego. Oddział Defense, Space and Security zwiększył przychody nieznacznie generując 6,59 mld dolarów, w porównaniu z 6,58 mld dolarów rok wcześniej.

Aby złagodzić straty, producent, który już ogłosił plany zlikwidowania 16 tys. miejsc pracy, ostrzegł, że będzie dalej analizował wielkość zatrudnienia w spółce. Tempo produkcji modelu 777 zostało zmniejszone z 3 do 2 miesięcznie, a 787 do 6 miesięcznie w porównaniu do 7 poprzednio. Pogłoski o opóźnieniu programu 777X zostały oficjalnie potwierdzone i obecnie szacuje się, że pierwsza dostawa tego samolotu ma zostać zrealizowana dopiero w 2022 r.

Wzrost produkcji B737 MAX, wznowionej w maju 2020 r., będzie „wolniejszy niż oczekiwano”, a docelowa produkcja 31 samolotów miesięcznie zostanie osiągnięta na początku 2022 r. (czyli o rok później). Wskaźniki produkcji dla programów 767 i 747 pozostaną niezmienione. „Podejmujemy właściwe działania, aby zapewnić sobie dobrą pozycję na przyszłość, wzmacniając naszą strukturę, poprawiając przejrzystość, odbudowując zaufanie i przekształcając naszą firmę tak, by stała się lepszym i bardziej zrównoważonym koncernem” - powiedział prezes Boeinga, Dave Calhoun.

Źródło: AeroTime
comments powered by Disqus