Przejdź do treści
Warsztaty "Loty IFR w praktyce pilota GA”
Źródło artykułu

Aero Poznań zaprasza na warsztat prowadzony przez Piotra Długiewicza, pt. „Loty IFR w praktyce pilota GA”

Aero Poznań zaprasza na warsztat prowadzony przez Piotra Długiewicza, pt. „Loty IFR w praktyce pilota GA”.

Adresaci:

Warsztat przeznaczony jest dla pilotów GA (niezależnie od typów samolotów, jakimi latają), nieposiadających jeszcze uprawnienia IR(A), lecz mających ambicje latania bez ograniczeń z A do B w różnych warunkach pogodowych, pilotów szkolących się obecnie do uprawnienia IR, a także pilotów posiadających uprawnienie do lotów według wskazań przyrządów, ale nie mających odpowiedniego bieżącego doświadczenia w lotach IFR. Warsztat będzie przedstawiał różne zagadnienia związane z lotami IFR i szkoleniem do IR(A), ze szczególnym nastawieniem na operacje IFR samolotami lekkimi (poniżej 5400 kg) w załodze jednoosobowej.

Tematyka:

Warsztat przede wszystkim przybliży specyfikę lotów IFR w załodze jednoosobowej samolotami lekkimi. Uczestnicy poznają i będą mieli okazje przedyskutować możliwości, jakie one dają oraz rozważyć różne ograniczenia związane z wyposażeniem samolotów oraz doświadczeniem pilota, w tym także możliwość całorocznych operacji i specyfikę różnych pór roku w odniesieniu do lotów IFR.

W trakcie warsztatu zostaną wyjaśnione i uporządkowane podstawowe pojęcia i zagadnienia związane z organizacją ruchu lotniczego, związanego z lotami IFR w przestrzeni kontrolowanej i niekontrolowanej. Między innymi omówione zostaną kwestie przejścia z lotu VFR do IFR oraz przejścia z przestrzeni niekontrolowanej do kontrolowanej, co ma szczególne znaczenie dla pilotów bazujących na lotniskach nieoprzyrządowanych.

Osobna część warsztatu zostanie poświęcona obecnie obowiązującym przepisom dotyczącym szkolenia do uprawnienia IR(A), w tym możliwości jego nabycia za pomocą uproszczonej ścieżki opartej na ocenie kompetencji, przeznaczonej właśnie dla pilotów GA. Jedną z analizowanych możliwości będzie wykorzystanie własnego samolotu do szkolenia IR(A) oraz realizacji części szkolenia poza ośrodkiem ATO. Uczestnicy warsztatu poznają zalety szkolenia symulatorowego i samolotowego do IR(A), a także różnice pomiędzy uprawnieniem IR(A) nabytym na podstawie oceny kompetencji (tzw. CB-IR), a nowym uprawnieniem EIR (IR trasowy).


Wreszcie warsztat przybliży optymalną i bezpieczną ścieżkę do wpisu uprawnienia do licencji do latania IFRem do minimów. Prowadzący zaprezentuje i omówi wybrane narzędzia elektroniczne służące do analizy pogody, gromadzenia informacji lotniczych oraz planowania lotów IFR.

Warsztat będzie prowadzony w formie dyskusji prowadzącego z uczestnikami, uporządkowanej tematycznie prezentacją. Nie zabraknie licznych okazji do zadawania pytań i wymiany poglądów. 

Prowadzący:

Piotr Długiewicz, instruktor-pilot, szef szkolenia dla samolotów Cirrus ośrodka szkolenia lotniczego Aero Poznań. Specjalizuje się w szkoleniu symulatorowym i samolotowym do lotów według wskazań przyrządów oraz w szkoleniu do operacji w załodze jednoosobowej na samolotach technicznie zaawansowanych. Jest jednym z dziesięciu instruktorów w Europie, legitymujących się najwyższym – platynowym statusem instruktora autoryzowanego Cirrus Aircraft Inc. Obecnie pracuje nad rozwojem systemu szkolenia dla pierwszego odrzutowego samolotu klasy personal jet – Cirrus SF50 Vision. Posiada własne doświadczenie w operacjach IFR w załodze jednoosobowej na różnych typach samolotów, w tym m.in. Cirrusie SR22 Turbo i Embraerze Phenomie 100. Autor cyklu popularnych felietonów FL120, publikowanych w Przeglądzie Lotniczym, dotyczących przede wszystkim bezpieczeństwa lotniczego oraz praktyki GA.

Czas i miejsce, koszty:

Aero Poznań, lotnisko Poznań – Ławica, 11 czerwca 2016 r., godz. 10:00 – 17:00 (4 sesje 1:30 minut z przerwami).

Osoby przybywające własnym samolotem nie ponoszą opłat handlingowych po wcześniejszym skontaktowaniu się z organizatorem. Dodatkowo uczestnicy będą mogli obejrzeć jedyny na świecie symulator samolotu Cirrus SF50 Vision z oryginalną awioniką Garmin Perspetive Touch (opartą na Garmin 3000). Koszt 300 zł brutto.

Zapisy:

Agata Zbyszewska-Brzykcy
e-mail: azbyszewska@poznan.aero
tel.: 665 104 508

Artykuł sponsorowany

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony