Przejdź do treści
AP / ULC
Źródło artykułu

Rozmowy AP o lotnictwie ultralekkim w ULC

W dniu 22 lutego 2012 r. na wniosek Aeroklubu Polskiego, ULC zorganizował kolejne spotkanie dotyczące postulowanych przez środowisko lotnicze zmian w zakresie regulacji prawnych dla lotnictwa ultralekkiego i sportowych urządzeń latających. W spotkaniu wzięli udział eksperci Aeroklubu Polskiego oraz Lotniczej Amatorskiej Federacji RP.

Podczas spotkania przedyskutowano kluczowe postulaty dotyczące m.in. zwiększenia masy dla konstrukcji budowanych amatorsko (do 600 kg) oraz wprowadzenia nowej regulacji dla superlekkich statków powietrznych (wzorem FAR 103). Prowadzona dyskusja była efektem wcześniejszego spotkania, jakie miało miejsce w dniu 6 lutego 2012 r.

Wynikiem spotkania było wstępne wypracowanie kompleksowego podejście do kilku podstawowych regulacji krajowych dotyczących lotnictwa ultralekkiego. W szczególności chodzi o rozporządzenie o klasyfikacji statków powietrznych oraz rozporządzenie dotyczące ultralekkich statków powietrznych oraz sportowych urządzeń latających (zob. art. 33 ust. 2 ustawy Prawo lotnicze).

Dyskusja o postulatach środowiska lotniczego na etapie przygotowywania założeń do rozporządzeń w ULC daje realną szansę na przygotowanie podstaw prawnych do procesu upoważnienia innych organów albo wyspecjalizowanych jednostek do wykonywania niektórych czynności nadzoru lub kontroli.

Zgodnie z oczekiwaniami środowiska, publikujemy materiały robocze dotyczące ultralekkich statków powietrznych oraz pisma Aeroklubu Polskiego kierowane w tej sprawie do ULC.
[załącznik 1 – pismo przewodnie 26.01]
[załącznik 1 – pismo z 10.02 cz. I i cz. II]
W odrębnym komunikacie opublikujemy materiały dotyczące świadectw kwalifikacji

dr Piotr Kasprzyk
Dyrektor ds. regulacji lotniczych - Aeroklub Polski

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony