Przejdź do treści
Źródło artykułu

Restrukturyzacja Biura Zarządu Aeroklubu Polskiego

Na stronie internetowej Aeroklubu Polskiego ukazała się informacja dotycząca Restrukturyzacji Biura Zarządu Aeroklubu Polskiego:

***

Zgodnie z uchwałą Zarząd został zobowiązany do zmniejszenia zatrudnienia i obniżenia kosztów funkcjonowania do dnia 31 marca 2010. W przypadku Działu Majątkowego termin ten wydłużono do 30 kwietnia 2010.

Przedstawiony poniżej stan zatrudnienia uwzględnia wszystkie osoby niezależnie od formy (kontrakt, umowa o dzieło, inne) i wymiaru czasu pracy (części etatu).

Stan zatrudnienia w marcu 2009 - na początku kadencji wynosił:
Sekretarz Generalny – 1 osoba
Obsługa sekretariatu – 1 osoba
Obsługa Zarządu, administracja – 1 osoba
Kadrowa – 1 osoba
Sprzątanie biura – 1 osoba
Specj. ds. stypendiów sportowych – 1 osoba
Obsługa biuletynowa – 1 osoba
Specjalista ds tradycji i wyróżnień – 1 osoba
Dział Sportu – 9 osób
Dział Szkolenia – 2 osoby
Dział Majątkowy – 5 osób
Główna księgowa – 1 osoba (1/4 etatu)
RAZEM – 25 osób

Biuro księgowe – 4 osoby codziennie 8 godzin
1 kancelaria prawna – 1 osoba (ryczałt dwa dni/tydzień + godziny dodatkowe w miarę potrzeb)

Na koniec stycznia 2010 stan zatrudnienia wynosi:
Sekretarz Generalny – 1 osoba
Obsługa sekretariatu – 1 osoba
Obsługa Zarządu, administracja – 1 osoba
Kadrowa – 1 osoba
Sprzątanie biura – 1 osoba
Specj. ds. stypendiów sportowych – zwolnienie
Obsługa biuletynowa – zwolnienie
Specjalista ds tradycji i wyróżnień – 1 osoba
Dział Sportu – 7 osób (2 osoby zwolnione)
Dział Szkolenia – 2 osoby
Dział Majątkowy – 5 osób
Główna księgowa – 1 osoba (1/4 etatu)
RAZEM – 21 osób

Biuro księgowe – 4 osoby codziennie 8 godzin
Kancelaria prawna nr 1 – 1 osoba (ryczałt dwa dni/tydzień + godziny dodatkowe w miarę potrzeb)
Kancelaria prawna nr 2 – 1 osoba (ryczałt godzinowy + godziny dodatkowe w miarę potrzeb)

Jak widać, w okresie 10 miesięcy Zarząd zmniejszył zatrudnienie o 4 osoby. Przekłada się to na kwotę 20 tys zł miesięcznie. Ponadto od 01 lutego 2010 koszty siedziby zmniejszą się o 25 tys zł/miesiąc. Warto zauważyć, że w maju 2010 nastąpiło zatrudnienie drugiej kancelarii prawnej. Stało się to z inicjatywy członka Zarządu i za wiedzą i zgodą Zarządu. Zatrudnienie drugiej kancelarii związane jest ściśle z pracami w Komisji Sejmowej nad ustawą o zmianie ustawy prawo lotnicze, oraz ze zmianą innych przepisów lotniczych. Działanie to, mimo uznania w środowisku lotniczym, podwoiło niestety, koszty obsługi prawnej. Przeprowadzono negocjacje z biurem rachunkowym zmniejszając wartość umowy o 5 tys. zł, miało to m. in. związek z zakończeniem prac nad ponownym zaksięgowaniem i uporządkowaniem dokumentacji z lata 2002-2005.

Powyższe działania pozwoliły zaszczędzić kwotę 36,5 tys. zł miesięcznie co stanowi 21% kosztów sprzed redukcji. Planowane są dalsze redukcje kosztów w drodze negocjacji i rozmów z pracownikami.

W ostatnim okresie miały też miejsce inne działania restrukturyzacyjne, które mimo, że nieskuteczne lub skutkujące dopiero w przyszłości, warte są wymienienia:

1. Związki zawodowe odmówiły przyjęcia propozycji Sekretarza Generalnego w sprawie redukcji wymiaru czasu pracy o 50% na trzy miesiące.

2. Podczas ostatniego posiedzenia, większość członków Zarządu krytycznie odniosła się do możliwości rozwiązania Biura Zarządu jako jednostki organizacyjnej AP przez Walne Zgromadzenie Delegatów.

3. Sekretarz Generalny prowadzi aktualnie serię spotkań z Trenerami i Komisjami Specjalnościowymi podczas których są weryfikowane regulaminy i zakresy obowiązków osób i organów stowarzyszenia odpowiedzialnych za sport. Zakończenie tej pracy będzie punktem wyjścia do ewentualnej dalszej redukcji zatrudnienia w Dziale Sportu i zmian w statucie AP.

4. Do końca miesiąca oczekujemy na stanowisko aeroklubów regionalnych w sprawie wspólnej cetyfikacji. Szczegóły znajdują się w pismach wysłanych do dyrektorów i szefów szkolenia aeroklubów oraz we wcześniejszych informacjach na stronie internetowej AP. Od udzielonych odpowiedzi będzie zależeć przyszły kształt Działu Szkolenia i ilość etatów w tym dziale.

5. Dział Majątkowy przygotował uniwersalną propozycję umowy dotyczącej sprawowania zarządu na lotniskach. Najbliższy miesiąc, to czas negocjowania tej umowy z właścicielami i głównymi użytkownikami lotnisk. Zgodnie z uchwałą WZDAP redukcja zatrudnienia w tym dziale będzie adekwatna do wartości wpływów z ww. umów.

O dalszych efektach restrukturyzacji będę informował w miarę postępu prac.

Z lotniczym pozdrowieniem,
Jerzy Makula

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony