Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lotnisko w Krośnie (EPKR) zamknięte

Krótka historia sporu o lotnisko w Krośnie.

Aeroklub Polski po przegranym w Sądzie Najwyższym sporze z Prezydentem Krosna (2008) posiadał jeszcze ostatni argument przetargowy w rozmowach z władzami miasta. AP pozostał zarządzającym na tym lotnisku i zgodnie z prawem lotniczym właściciel gruntu nie mógł tego stanu rzeczy zmienić. Pan Prezydent próbował wywrzeć presję na władze AP poprzez notoryczne powiadamianie ULC o rzekomych uchybieniach AP w prowadzeniu lotniska. W zasadzie, szykanowane były obydwa lotniska: w Krośnie i Iwoniczu będące w zarządzie AP. Kontrole zarówno wcześniejsze, jak i ta ostatnia nie potwierdziły zarzutów. Jednakże, podczas ostatniej kontroli stwierdzono inne fakty zagrażające, w ocenie kontrolujących, bezpieczeństwu: m.in. dwie drogi publiczne, boisko i budynek z zabudowaniami gospodarczymi w granicach lotniska. Po jednej z tych dróg kursuje miejski autobus co kilkanaście minut. Wszystkie te "elementy" wprowadzono na lotnisko decyzjami władz miasta. Te zdarzenia leżały u podstaw decyzji Prezesa ULC.

Niemal natychmiast, 03.12.2009r., Prezes Zarządu i Sekretarz Generalny spotkali się w Ministerstwie Infrastruktury z Ministrem Infrastruktury, Prezesem ULC i Prezydentem Krosna. Prezes ULC stwierdził, że po usunięciu ww. powodów, AP lub nowy zarządzający mogą wystąpić do Prezesa ULC o przywrócenie lotniska do normalnej eksploatacji. Przyczyny leżą po stronie miasta Krosno i usłyszeliśmy deklarację naprawienia sytuacji ze strony Prezydenta.

Należy też wspomnieć przy tej okazji, że zgodnie z uchwałą XXV Walnego Zgromadzenia Delegatów AP, na wniosek Zarządu Aeroklubu Podkarpackiego Aeroklub Polski wystąpił do Prezesa ULC o przeniesienie zarządu lotniskiem w Krośnie na Prezydenta miasta.

Pliki z decyzją Prezesa ULC znajdują się na stronie Aeroklubu Polskiego.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony