Przejdź do treści
Źródło artykułu

EASA wydała certyfikat typu dla Challengera 350

Drugiego września EASA wydała pełny certyfikat typu dla biznes jeta - Bombardier Challenger 350.

„Nasz samolot, Challenger 350 z powodzeniem wszedł do służby w czerwcu tego roku, a w lipcu miał swój europejski debiut podczas Air Show w Farnborough. Obecnie, z certyfikatem w ręku, jesteśmy chętni i gotowi dostarczać swoje samoloty także na rynek europejski”, powiedział prezes firmy Bombardier Eric Martel. „Obserwujemy bardzo duże zapotrzebowanie na tego typu samolot, a Ci, którzy już go eksploatują są bardzo zadowoleni ze zwiększonej wydajności i nowego designu wnętrza kabiny."

Challenger 350 napędzany jest dwoma nowymi silnikami Honeywell HTF7350, z których każdy wytwarza prawie 3,5 tony ciągu. Charakteryzują się one zmniejszoną emisją spalin i umożliwiają krótszy czas wznoszenia, co istotne jest przy wzmożonym ruchu i w trudnych warunkach pogodowych. Dzięki wingletom wzrosła także wydajność aerodynamiczna samolotu, co przekłada się na jego zasięg, a tym samym ilość miejsc, do których może dotrzeć. Będący synonimem klasy Challenger 350 z kompletem pasażerów i pełnymi zbiornikami jest w stanie pokonać prawie 6 tyś. kilometrów, łącząc tym samym choćby Paryż z Dubajem.

Kokpit samolotu wyposażony jest w zaawansowany system awioniki - Rockwell Collins Pro Line 21. Nowa awionika obejmuje m.in. system syntetycznej wizualizacji, podwójne, inercyjne systemy odniesienia oraz radar pogodowy - MultiScan Weather Radar. Zadaniem „elektronicznego” kokpitu jest zmniejszenie obciążenia pilotów podczas lotu, co pozwala im na zwiększenie świadomości sytuacyjnej.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony