Przejdź do treści
Źródło artykułu

Dwa certyfikaty dla Bella 429 WLG

Firma Bell Helicopter poinformowała, iż śmigłowiec Bell 429 WLG został wstępnie certyfikowany przez Departament Transportu Kanady oraz brazylijski Urząd Lotnictwa Cywilnego. Zaprezentowana w październiku 2013 r. podczas konferencji Narodowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA) konstrukcja łączy zaawansowane funkcje modelu Bell 429 z dodatkową elastycznością operacyjną zapewnioną dzięki chowanemu kołowemu podwoziu.

"Ściśle współpracujemy zarówno z Departamentem Transportu Kanady, jak i ANAC w ramach rozwoju programu Bell 429 i jesteśmy zadowoleni, że otrzymaliśmy certyfikat wersji z chowanym podwoziem kołowym, które zostało zastosowane po dokładnych badaniach, przeglądach i ocenie", powiedział Danny Maldonado, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu. "Dzięki chowanemu podwoziu, nasi klienci otrzymują dodatkowe możliwości w kwestii lądowania, kołowania i zmiany położenia tego śmigłowca na płycie lotniska", dodał.

Bell 429WLG może teraz operować z większej ilości miejsc i przy bardziej zróżnicowanych warunkach atmosferycznych, zapewniając operatorom wszystkich profili misji dodatkową elastyczność. Zdolność do kołowania śmigłowcem jest bardzo pomocna w kwestii zmiany położenia maszyny w ograniczonych przestrzeniach. Brak płóz oznacza także, że Bell 429WLG wytwarza również mniejsze opory. Firma Bell Helicopter ogłosiła podczas NBAA 2013, że pierwsze egzemplarze Bell 429WLG zostały zakupione przez spółkę z argentyńskiego Rio Iruya i będą wykorzystywane do lotów korporacyjnych oraz przewozu pasażerów VIP. Oczekuje się, że statki powietrzne zostaną dostarczone do odbiorcy w pierwszej połowie tego roku.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.bellhelicopter.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony