Dwa certyfikaty dla Bella 429 WLG
Firma Bell Helicopter poinformowała, iż śmigłowiec Bell 429 WLG został wstępnie certyfikowany przez Departament Transportu Kanady oraz brazylijski Urząd Lotnictwa Cywilnego. Zaprezentowana w październiku 2013 r. podczas konferencji Narodowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA) konstrukcja łączy zaawansowane funkcje modelu Bell 429 z dodatkową elastycznością operacyjną zapewnioną dzięki chowanemu kołowemu podwoziu.
"Ściśle współpracujemy zarówno z Departamentem Transportu Kanady, jak i ANAC w ramach rozwoju programu Bell 429 i jesteśmy zadowoleni, że otrzymaliśmy certyfikat wersji z chowanym podwoziem kołowym, które zostało zastosowane po dokładnych badaniach, przeglądach i ocenie", powiedział Danny Maldonado, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu. "Dzięki chowanemu podwoziu, nasi klienci otrzymują dodatkowe możliwości w kwestii lądowania, kołowania i zmiany położenia tego śmigłowca na płycie lotniska", dodał.
Bell 429WLG może teraz operować z większej ilości miejsc i przy bardziej zróżnicowanych warunkach atmosferycznych, zapewniając operatorom wszystkich profili misji dodatkową elastyczność. Zdolność do kołowania śmigłowcem jest bardzo pomocna w kwestii zmiany położenia maszyny w ograniczonych przestrzeniach. Brak płóz oznacza także, że Bell 429WLG wytwarza również mniejsze opory. Firma Bell Helicopter ogłosiła podczas NBAA 2013, że pierwsze egzemplarze Bell 429WLG zostały zakupione przez spółkę z argentyńskiego Rio Iruya i będą wykorzystywane do lotów korporacyjnych oraz przewozu pasażerów VIP. Oczekuje się, że statki powietrzne zostaną dostarczone do odbiorcy w pierwszej połowie tego roku.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.bellhelicopter.com
Komentarze