Przejdź do treści
Źródło artykułu

Prezes ULC: Radiostacje RS-6101 negatywnie wpływają na bezpieczeństwo ruchu lotniczego

Na początku października 2011 r. Prezes Aeroklubu Polskiego wystąpił do Prezesa ULC z wnioskiem o rozważenie odstępstwa od Załącznika 10 do Konwencji Chicagowskiej (telekomunikacja lotnicza) i wprowadzenie zapisu prawa krajowego, że w Polsce dopuszcza się radiostacje lotnicze RS-6101 na szybowcach, pod warunkiem że będą działały one na częstotliwości ratunkowej. Wniosek poparty był wieloletnią praktyką funkcjonowania tych radiostacji, co do których nie było zastrzeżeń oraz analizą propozycji EASA dotyczącą przepisów o eksploatacji szybowców. Wskazywano także, że radiostacje RS-6101 otrzymują także pozwolenia radiowe w Niemczech, czy innych krajach UE.

W odpowiedzi, jaka wpłynęła do Aeroklubu Polskiego 23 listopada 2011 r., ULC poinformował, że wniosek Aeroklubu Polskiego nie może być uwzględniony. Jak czytamy w piśmie podpisanym przez Prezesa Grzegorza Kruszyńskiego - uwzględnienie wniosku 'negatywnie wpłynęłoby na bezpieczeństwo ruchu lotniczego, gdyż radiostacje RS-6101 nie mają możliwości komunikowania się z organami służb ruchu lotniczego, których radiostacje pracują w zakresie częstotliwości 117,975-137 MHz. Tym samym, nie będą one w stanie odbierać m.in. ostrzeżeń dotyczących warunków meteorologicznych'.

Pismo Prezesa AP do Prezesa ULC

Odpowiedź Prezesa ULC

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony