Przejdź do treści
Źródło artykułu

Sinus czy Virus 912? - Możesz mieć oba!

Pipistrel zaproponował swoim klientom rozwiązanie, które zażegna problem wyboru pomiędzy samolotami ultralekkimi Sinus i Virus 912.

Wprowadzona formuła FLEX umożliwia zamówienie samolotu Sinus ze zdejmowanymi końcówkami skrzydeł, z możliwością konwersji skrzydła Sinus'a na skrzydło z Virus'a 912. Dzięki takiemu rozwiązaniu kupując jeden samolot, właściciel w razie potrzeby ma możliwość zmiany parametrów samolotu, za pomocą zmiany końcówek skrzydeł. Producent podaje, że zmiana końcówek jednej osobie nie powinna zająć więcej niż 15 minut.

Dodatkowym atutem zdejmowanych końcówek skrzydeł jest ułatwienie czynności związanych z hangarowaniem samolotu, dzięki zmniejszeniu rozpiętości samolotu.

 

Sinus jest samolotem ultralekkim o motoszybowcowych właściwościach (doskonałość 1:28) i 15m rozpiętości skrzydeł, natomiast Virus 912 jest samolotem o większej prędkości przelotowej (225 km/h), 12,5m rozpiętości skrzydeł i nastawionym bardziej na długodystansowe przeloty - nawet 2000km na jednych zbiornikach! Obydwa samoloty napędzane są 80 konnym silnikiem Rotax 912 UL i wyposażone są w przestawne w locie oraz ustawiane w chorągiewkę śmigło Pipistrel. Ponadto Virus 912 i Sinus są samolotami ultralekkimi spełniającymi wymagania do lotów nocnych VFR.

Więcej informacji nt. samolotów ultralekkich Sinus i Virus 912 na stronie polskiego dystrybutora www.skydream.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony