Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wygórowane opłaty za szkolenia pobierane przez linie lotnicze w Indiach

Stowarzyszenie Airline Pilots’ Association of India (ALPA India) wyraziło głębokie zaniepokojenie „wygórowanymi” opłatami pobieranymi od szkolonych pilotów przez indyjskie linie lotnicze. W liście skierowanym do ministra lotnictwa, ALPA India podkreśliło poważne obciążenia finansowe, jakie ponoszą aspirujący do zawodu pilota, pogłębiając i tak już krytyczny niedobór wykwalifikowanych lotników w tym kraju. 

W liście organizacja twierdzi się, że aspirujący piloci są zmuszani do płacenia niezwykle wysokich kwot w zamian za szkolenia. Obciążenia finansowe są często trudne do zaakceptowania dla rodzin adeptów pilotażu, które w tego powodu popadają w długi. ALPA India podkreśla, że opłaty pobierane przez linie lotnicze znacznie przekraczają rzeczywiste koszty szkolenia pilotów, co sprawia, że ta „nieetyczna praktyka jest niczym innym, jak sposobem na czerpanie zysków”.  

Opłaty nie obejmują żadnych gwarancji dla szkolących się pilotów, którzy są związani z linią lotniczą na okres trzech lat. ALPA India podkreśliła, że jeśli przewoźnik zaprzestanie działalności, jak to miało miejsce w przypadku Kingfisher, Jet Airways i Go Air, piloci pozostają bez możliwości odzyskania zainwestowanych środków, co dodatkowo podkreśla finansowe wykorzystywanie, z jakim się mierzą. 

Oprócz nadmiernych kosztów szkolenia, ALPA India wskazała, że ramy regulacyjne, w szczególności Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego (DGCA), najwyraźniej nieumyślnie pozwoliły na kontynuowanie tej nieetycznej praktyki. List nawiązuje do znacznej siły lobbingowej niektórych linii lotniczych, która może wpływać na ogłaszanie wymogów lotnictwa cywilnego (CAR) umożliwiające takie praktyki. Stowarzyszenie wyraziło obawy dotyczące braku jasnych przepisów lub oficjalnych dyrektyw DGCA, które uzasadniałyby wygórowane opłaty za szkolenia pobierane przez linie lotnicze. 

ALPA India domaga się wyjaśnień, czy takie praktyki są legitymizowane za pomocą konkretnych przepisów DGCA, czy też pozostaje to luką wykorzystywaną przez przewoźników. Stowarzyszenie twierdzi, że wysoki koszt szkolenia pilotów sprawił, że zawód ten stał się coraz bardziej niedostępny dla przeciętnego obywatela Indii. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony