Przejdź do treści
Źródło artykułu

Włoskie władze zatwierdzają nowego właściciela Piaggio

Baykar, turecka firma lotnicza specjalizująca się w bezzałogowych statkach powietrznych, otrzymała zgodę włoskiego Ministerstwa Przedsiębiorczości na przejęcie Piaggio Aerospace, producenta dwusilnikowego samolotu turbośmigłowego P.180 Avanti.

Korporacyjna linia Piaggio sięga 1884 roku jako wczesnego producenta pojazdów mechanicznych. Firma wyprodukowała swój pierwszy samolot w 1915 roku.

Od czasu opracowania Avanti w latach 80. własność Piaggio przeszła długą serię zmian, zaczynając od 1998 roku, kiedy to inny turecki podmiot gospodarczy, holding znany jako Tushav. Piaggio zostało przejęte dwa lata później przez grupę kierowaną przez Jose DiMasi i Piero Ferrari ze słynnej włoskiej rodziny producentów samochodów. Kontrola przeszła w ręce firmy Mubadala Development z Abu Zabi, a w 2018 r. Piaggio weszło w skład włoskiego zarządu komisarycznego. W 2020 r. firma została oficjalnie wystawiona na sprzedaż z ostateczną zgodą nabywcy, który będzie nadzorowany przez wyznaczonego komisarza

Podczas gdy Baykar zauważa, że ​​przejęcie „rozszerzy jego wpływy na europejskim rynku lotniczym”, firma wskazuje również na zobowiązanie do utrzymania Piaggio jako włoskiej firmy. Włoski minister Adolfo Urso powiedział: „Po sześciu latach oczekiwania dajemy Piaggio Aerospace, strategicznemu aktywu dla naszego kraju, przyszłość z długoterminową perspektywą produkcji, zabezpieczając kompleksy korporacyjne i siłę roboczą”.

P.1HH Hammerhead (fot. piaggioaerospace.it)

Piaggio przeznaczyło znaczne zasoby na rozwój P.1HH „Hammerhead” , bezzałogowej wersji P.180 Avanti do długotrwałych misji wywiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznawczych. Nazwa „Hammerhead” odnosi się do podstawowej konstrukcji Avanti, która obejmuje małe przednie skrzydło, czasami błędnie nazywane „canard”. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony