Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wizz Air zamówiła 10 kolejnych samolotów Airbus A321ceo zasilanych silnikami V2500

Wizz Air, największa niskokosztowa linia w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosiła zamówienie na 10 kolejnych samolotów Airbus A321ceo, zasilanych silnikami V2500 firmy IAE International Aero Engines AG. Kolejne samoloty zasilą flotę Wizz Air w latach 2018 i 2019, wspierając szerokie plany rozwojowe Wizz Air i umożliwiając spółce zaspokojenie dużego i stale rosnącego popytu na podróże lotnicze w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Na podstawie aktualnych cenników wartość nowego zamówienia złożonego w Airbus S.A.S. i IAE International Aero Engines AG wynosi około 1,16 mld USD, mimo że Airbus przyznał Wizz Air znaczne rabaty od cen katalogowych. Spółka zachowa elastyczność w określeniu najkorzystniejszej metody finansowania samolotów w ramach Umowy z Airbus.

Samoloty typu Airbus A321 znajdują się we flocie Wizz Air jod listopada 2015 roku. Obecnie linia posiada 19 maszyn A321 z 230 miejscami na pokładzie. Kolejne 22 samoloty typu A321 mają zasilić flotę Wizz Air do 2019 roku. Wizz Air z A321 osiąga 10% oszczędność kosztów jednostkowych w porównaniu do A320, umożliwiając spółce dalszy rozwój siatki połączeń w Europie i poza jej granicami po najniższych kosztach, a tym samym zapewniając klientom najniższe ceny. Wizz Air, jedna z najszybciej rozwijających się linii lotniczych w Europie, osiągająca jedną z najwyższych marż zysku, dzięki dodatkowym samolotom, wraz z wiążącym zamówieniem na 110 maszyn nowej technologii A321neo z dostawą od 2019 roku, do roku 2024 dwukrotnie powiększy swoją flotę, co pozwoli spółce na utrzymanie pozycji największego taniego przewoźnika lotniczego w Europie Środkowo-Wschodniej i sprawi, że koszty eksploatacji będą najniższe w swojej klasie. 

Biorąc pod uwagę wielkość zobowiązań wynikających z Umowy z Airbus zakup może stanowić „transakcję klasy 1” zgodnie z zasadami notowań, a zatem przystąpienie do Umowy z Airbus może być uzależnione od zgody ze strony akcjonariuszy Wizz Air. Kolejne oświadczenie w tej sprawie zostanie wydane w stosownym czasie.

Na konferencji prasowej podczas Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryżu, Prezes  Wizz Air, József Váradi powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że kolejne samoloty typu Airbus A321 zasilą flotę Wizz Air. Nasze silne relacje z firmą Airbus są kontynuowane w miarę inwestowania w coraz większą flotę. Począwszy od listopada 2015 r., kiedy Airbus A321ceo zasilił flotę Wizz Air, przyniósł nam znaczną przewagę kosztową, a zmodyfikowane wnętrze usprawniło naszą doskonałą obsługę pokładową. Dzięki dzisiejszemu zamówieniu oraz istniejącemu już zamówieniu na 110 wysoce wydajnych maszyn A321neo, Wizz Air odbierze 140 nowych samolotów, począwszy od dnia dzisiejszego do 2024 r., stając się wyraźnym liderem na rynku przewoźników niskokosztowych w Europie Środkowo-Wschodniej, wykorzystującym znaczne możliwości wzrostu w tym regionie i oferującym swoim klientom najniższe ceny i możliwość podróżowania na pokładzie jednej z najmłodszych i najbardziej wydajnych flot w Europie”.

„Cieszymy się, że Wizz Air, linia lotnicza, która korzysta wyłącznie z samolotów Airbus, ponownie nam zaufała. A321ceo, największy członek grupy A320, oferujący najniższe koszty operacyjne, jest właściwym samolotem we właściwym czasie gwarantującym dalszy rozwój Wizz Air. Pozwoli on firmie na dalszy rozwój, oferując pasażerom komfort na jaki zasługują i który może zaoferować wyłącznie Airbus”, powiedział John Leahy, Dyrektor ds. operacyjnych samolotów komercyjnych Airbus.

Wizz Air, podczas odbywającego się obecnie Salonu Lotniczego w Paryżu wybrała silnik V2500 do 10 samolotów typu Airbus A321ceo. WIZZ już dziś korzysta z 83 samolotów z rodziny A320 napędzanych silnikami V2500, a kolejnych 19 czeka na dostawy, które mają rozpocząć się w 2018 roku. WIZZ podpisał też umowę na 110 wykorzystujących nową technologię samolotów A321neo, napędzanych silnikami PW1100G-JM.

Silniki V2500 oferowane są przez IAE International Aero Engines AG – międzynarodowe konsorcjum produkujące silniki lotnicze, którego udziałowcami są Pratt & Whitney, oddział United Technologies Corporation  (NYSE: UTX), Pratt & Whitney Aero Engines International GmbH, Japanese Aero Engines Corporation oraz MTU Aero Engines GmbH.

Umowa sprzedaży silników V2500, które oferują od 22 do 33 tysięcy funtów ciągu, obejmuje także umowę dotyczącą godzin pracy silników wykorzystywanych przez flotę (ang. – Fleet Hour Agreement). Na całym świecie wykorzystywanych jest 6,5 tys. silników V2500.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z pracy silników V2500 oraz oszczędności, jakie dzięki nim uzyskujemy – powiedział dyrektor zarządzający Wizz Air József Váradi. – Nasze relacje z IAE oraz P&W mają ogromne znaczenie dla naszej działalności, gdyż wydajność silników V2500 bezpośrednio przełoży się na niższe koszty operacyjne. Choć nasza baza kosztowa jest bardzo niska, to nadal koncentrujemy się na tym, żeby oferować jak najniższe taryfy naszym klientom i uzyskiwać wysoki zwrot z prowadzonej działalności. Strategią WIZZ jest umocnienie pozycji jako lidera na rynku Europy Środkowo-Wschodniej oraz najszybciej rozwijającego się niskokosztowego przewoźnika w Europie. Dzięki złożonemu przez nas dwa lata temu zamówieniu na 110 wysokowydajnych samolotów typu Airbus A321neo i kolejnym 10 samolotom, flota Wizz Air wzbogaci się do 2024 roku i Wizz będzie dwa razy większą linią lotniczą niż dziś.

WIZZ jest kluczowym klientem strategicznym IAE i Pratt & Whitney – powiedział Rick Deurloo, wiceprezes ds. sprzedaży i wsparcia klientów w Pratt & Whitney.  – Niezmiernie doceniamy zaufanie, jakim WIZZ nas obdarza.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony