Transport Canada nakazuje inspekcje airbusów A220
Transport Canada wydała dwie dyrektywy zdatności do lotu (Airworthiness Directive - AD) dla airbusów A220-100 i A220-300, nakazując inspekcję i serwis schowków na bagaż podręcznych oraz tytanowych elementów łączących w skrzydle.
Podczas przeróbek na linii montażu końcowego firma Airbus Canada odkryła, że elementy mocujące zostały nieprawidłowo zamontowane w zewnętrznej części skrzydła tzw. outer wing box. Taki stan może „spowodować zmniejszenie wytrzymałości połączenia oraz potencjalne uszkodzenie i utratę głównej/krytycznej struktury zmęczeniowej” - zauważa Transport Canada.
Kanadyjski organ regulacyjny ostrzega, że istnieje ryzyko wycieku paliwa, jeśli element mocujący ulegnie uszkodzeniu i wypadnie ze złącza. Dyrektywa zdatności do lotu wymaga, aby linie lotnicze zastosowały środki naprawcze w ciągu 500 cykli lotów od daty wejścia w życie AD (10 marca 2025 r.) lub przed zgromadzeniem 10 tys. cykli od momentu dostawy samolotu.
Transport Canada wydała kolejne AD dla dwóch typów samolotów A220 w związku z kwestiami dotyczącymi schowków na bagaże podręczne w kabinie. Regulator zauważył, że niektóre z cięgien je podtrzymujących „nie miały wystarczającego połączenia gwintowego śruby rzymskiej z cięgnem”.
Cały artykuł czytaj na stronie: https://www.rynek-lotniczy.pl



Komentarze