Testy śmigłowca Black Hawk w ramach misji autonomicznych (film)
Koncern Sikorsky wraz z DARPA (Defense Advanced Research Project Agency – amerykańska Agencja Zaawansowanych Projektów Obronnych) zakończyły pierwsze testy misji logistycznych i ratowniczych z wykorzystaniem bezzałogowego (opcjonalnie pilotowanego) śmigłowca Black Hawk.
Demonstracja symulowała misje, w tym długi na prawie 150 km autonomiczny lot z 400 jednostkami krwi, podwieszoną ponad toną ładunku i zmianę trasy lotu w celu ewakuacji poszkodowanego. Loty, które były wykonywane przez Black Hawka wyposażonego w technologię autonomii MATRIX firmy Sikorsky i miały na celu „pokazanie, w jaki sposób istniejące i przyszłe pilotowane śmigłowce użytkowe mogą pewnego dnia wykonywać złożone misje w trybie zredukowanej załogi lub całkowicie autonomicznie".
„Wierzymy, że technologia MATRIX jest już gotowa do przejęcia jej przez armię, która zamierza zmodernizować swoją flotę helikopterów i nabyć statki powietrzne Future Vertical Lift” – powiedział dyrektor Sikorsky Innovations Igor Cherepinsky. „Oprócz zwiększania bezpieczeństwa i niezawodności lotu, technologia MATRIX umożliwia przetrwanie w środowisku wysokiego zagrożenia, w którym Black Hawki działają dzisiaj, a śmigłowce DEFIANT X i RAIDER X mogą działać w przyszłości. Śmigłowce autonomiczne lub ze zredukowaną załogą mogłyby bezpiecznie wykonywać krytyczne i ratujące życie misje w dzień i w nocy w złożonym terenie i w przestrzeni bitewnej”.
Loty demonstracyjne przeprowadzono w październiku w ramach Army Project Convergence 2022 (PC22). Druga seria lotów bezzałogowych Black Hawków planowana jest jeszcze na ten rok. Oprócz zastosowań wojskowych Sikorsky rozważa wykorzystanie tej technologii w operacjach cywilnych, takich jak misje przeciwpożarowe, dostarczania ładunków i miejskiej mobilności.
Testy autonomicznego śmigłowca Black Hawk
Komentarze