Przejdź do treści
Boeing 737-83N linii Azur Air w locie (fot. Anna Zvereva/CC-BY-SA-2.0/ Wikimedia Commons)
Źródło artykułu

Rosyjskie linie Azur Air naprawiają silniki swoich samolotów w Iranie

Po tym, jak Aeroflot wysłał swoje samoloty do Iranu celem przeprowadzenia okresowych prac technicznych, obecnie inny rosyjski przewoźnik Azur Air oświadczył, że serwisuje jednostki napędowe swoich samolotów w Iranie. Poinformował o tym zastępca dyrektora generalnego linii lotniczej ds. produkcji Andrey Mukanin.

Mukanin odmówił jednak podania liczby naprawianych silników ani rodzaju prac wykonanych przez Iran, „Sami wykonujemy wszelkiego rodzaju obsługę techniczną samolotów, a Iran pomaga nam w naprawie naszych silników. Nie będę podawać liczby silników, które podlegają temu procesowi”. Andrey Mukanin dodał ponadto, że prace nie mają wpływu na planowany program lotów, regularność i bezpieczeństwo”.

Z pewnością zachodnie sankcje zmusiły rosyjskie linie lotnicze do poszukiwania alternatywnych źródeł konserwacji samolotów i części ze względu na ograniczenia nałożone po rosyjskiej inwazji na Ukrainę w lutym 2022 r. Rosyjskie linie lotnicze w dalszym ciągu wykorzystują zachodnie samoloty, ale stoją przed wyzwaniami związanymi z importem części zamiennych do swojej floty Airbusa i Boeinga.

Zarówno Iran, jak i Rosja, aby ominąć zachodnie sankcje, znacząco zacieśniły swoje stosunki w różnych sektorach, zwłaszcza we współpracy wojskowej i obronnej, umacniając obecnie status partnerów. Jeśli jednak spojrzeć na niektóre incydenty z przeszłości, to ich liczba w rosyjskim lotnictwie ma tendencję wzrostową.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony